شناسهٔ خبر: 50744295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد

درپی افزایش بهای نفت، قیمت سوخت در انگلیس روز گذشته رکورد قبلی خود را جابه‌جا کرد و برای اولین بار به ۱.۴۶ پوند در هر لیتر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، قیمت بنزین در انگلیس برای اولین بار به ۱.۴۶ پوند به ازای هر لیتر رسیده است. همچنین، قیمت سوخت دیزل (گازوئیل) نیز به ۱.۵ پوند افزایش یافته است.

هزینه سوخت در انگلیس به دلیل افزایش قیمت نفت، تغییر رویکرد نسب به سوخت‌های سبز و سودجویی خرده‌فروشان به خاطر جبران ضرر ناشی از همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های انرژی بر تورم در سطح جهان افزوده است. هرچند افزایش قیمت سوخت در انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این هم این کشور با بحران سوخت مواجه بوده است.

ماه اکتبر امسال، در پی کمبود سوخت به خاطر مشکل کمبود راننده و حمل و نقل، رانندگان انگلیسی ساعات طولانی را در صف بنزین سپری کردند.

ابتدای اکتبر سال جاری میلادی، انجمن فروشندگان بنزین انگلیس اعلام کرد ۲۷ درصد پمپ بنزین‌های این کشور هیچ بنزینی ندارند، و ۲۱ درصد فقط یک نوع سوخت در انبار خود دارند.

پایگاه خبری ووکس در گزارشی اعلام کرده است برگزیت در بدتر شدن اوضاع سوختی این کشور نقش مهمی داشته است؛ چرا که با افزایش اعمال محدودیت‌ها در سیستم مهاجرتی کامیون‌داران خارجی دیگر تمایل چندانی به کار کردن در این کشور ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما