شناسهٔ خبر: 50737540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۸۰۰ هکتار از اراضی «دُزالوم» به نام منابع طبیعی سندخورد

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور سند ۸۰۰ هکتار از اراضی مراتع گنبد کاووس به نام منابع طبیعی با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی، گفت: حکم نقل و انتقال این مراتع در مرحله اجرای احکام بود که با ورود دادگستری گلستان و پیگیری‌های قضائی با شعبه صادرکننده دستور در تهران، روند اجرای حکم متوقف و در نهایت دستور به نفع منابع طبیعی صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از صدور این دستور، بلافاصله حدنگاری این مراتع در منطقه «دُزالوم» گنبدکاووس انجام شد و سند آن به نام منابع طبیعی تثبیت شد و به این ترتیب به چهار دهه کشمکش بر سر مالکیت این مراتع پایان داده شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال با پیگیری‌های قضائی، سند دو هزار هکتاری دو تالاب بین‌المللی «آلا گل» و «آلماگل» گنبد کاووس هم حدنگاری و سند آن به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

آسیابی ادامه داد: ۳۸۰ هکتار از مراتع منطقه «چپرقویمه» گنبدکاووس هم پس از یک دعوای حقوقی ۳۰ ساله با رأی دادگاه‌های گلستان امسال به نام منابع طبیعی سند خورد و پارسال هم با پیگیری دستگاه قضائی استان گلستان ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبد کاووس پس از ۵۰ سال به منابع طبیعی برگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان برای جلوگیری از دست‌اندازی و تغییر کاربری جنگل‌ها، مراتع و سواحل استفاده می‌کنیم و خوشبختانه با همین پیگیری‌ها تاکنون ۹۶ درصد اراضی منابع طبیعی استان گلستان حدنگاری شده و در حال صدور سند به نام منابع طبیعی است.

وی در پایان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۶۶۳ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی با رأی دادگاه‌های استان گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

برچسب‌ها:

نظر شما