شناسهٔ خبر: 50734603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محسن هاشمی رفسنجانی در گفتگو با برنا:

نمی‌خواستم رئیس شورای مرکزی حزب بمانم/ به استعفای فائزه هاشمی، یدالله طاهرنژاد و فرزانه ترکان رسیدگی خواهد شد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد تغییرات اخیر حزب کارگزاران تصریح کرد: در حزب درگیری جدی نبود و بحث‌هایی هم که مطرح شد به این دلیل بود که تغییری در ارکان حزب اتفاق بیفتد و خود من هم در روند این تغییرات مطرح بودم و اتفاقا من هم نظر مشابهی داشتم و نمی‌خواستم رئیس شورای مرکزی حزب باشم.

صاحب‌خبر -

«محسن هاشمی رفسنجانی»، رئیس سابق شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با تغییرات اخیر در حزب کارگزاران و تغییر دبیرکل این حزب، اظهار کرد: در تاریخ ۱۸ آبان ماه ما از ساعت 3 تا 5 جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی را داشتیم که در دوره جدید فعالیت خود را آغاز می‌کند. ما کنگره‌ای داشتیم و تعدادی از قدیم برگشته‌اند و در شورای مرکزی هستند و تعدادی جدید داریم که کاندیدا شدند و رای آوردند. این تعداد اعضایی هستند که عضو شورای مرکزی شده‌اند. حدود سی و سه نفر از اعضای اصلی و علی‌البدل در جلسه شرکت کرده بودند که وارد دستور شدیم. چون تعداد شرکت کنندگان زیاد بود و اکثریت نزدیک به اتفاق حضور پیدا کرده بودند تصمیم گرفته شد مجددا برای استحکام موارد جلسه قبلی آنها را به رای بگذاریم، چراکه در جلسه قبلی تعداد کمی شرکت کرده بودند. از آقای عطریانفر خواستیم به عنوان رئیس سنی جلسه را اداره کنند و ایشان جلسه را اداره کردند و هیات رئیسه جدید شورای مرکزی انتخاب شدند.

او افزود: البته در جلسه قبل  تعدادی از اعضا انتخاب شده بودند ولی چون رای اعضای علی‌البدل و رسمی بسیار مرزی بود و تشکیک‌هایی شده بود گفته شد مجددا این عمل انجام شود و هیات رئیسه جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران انتخاب شدند.

هاشمی رفسنجانی توضیح داد: در انتخابات مجددی که صورت گرفت من مجددا به عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب شدم و  خانم سعیدی و آقای جمالی به عنوان نواب رئیس اول و دوم و آقای گوهری و منتظری نیز به عنوان منشی انتخاب شدند. در ادامه شورای مرکزی به ریاست من تشکیل شد و موضوع انتخاب دبیرکل حزب را در دستور گذاشتیم. در ابتدا جمع بر ادامه فعالیت آقای کرباسچی در جایگاه دبیرکلی حزب تاکید داشتند ولی ایشان شخصا به جلسه نیامدند چون نظر آقای کرباسچی بر این بود که تغییراتی اتفاق بیفتد و در توضیح این امر قبلا نظر خود را با استدلال به اعضا گفته بودند که با توجه به شرایط و تحولات سیاسی موجود و زمینه‌هایی که برای توسعه فعالیت حزب کارگزاران است، تغییر در ارکان حزب لازم است.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: می‌بینیم که در هیات رئیسه نیز از پنج نفری که هستیم دو نفر مانده و بقیه تغییر کرده‌اند یکی آقای جمالی که از منشی به نایب رئیس تغییر یافتند و من هم به عنوان رئیس باقی ماندم و بقیه تغییر کردند. بنابرنظر کرباسچی که تغییرات را ضروری دانست و با نظر او اعضای شورای مرکزی با توجه به صحبت‌هایی که در کنگره سال 97 کرده بود و حاضر نبود، مسئولیت دبیرکلی را بپذیرد، بحث‌ها آغاز شد و عده‌ای مصر بودند که ایشان دبیرکل بماند و عده‌ای عقیده داشتند، امکان تغییر فراهم است و می‌توانیم تغییر داشته باشیم. لذا شورای مرکزی با توجه به پیشینه‌هایی که بود و با صلاحدید دبیرکل، جناب کرباسچی، در خصوص انتخاب فرد جدید وارد شور شدند. در نهایت به توصیه خود آقای کرباسچی و نظر توافقی اعضای شورای مرکزی و به‌رغم مخالفت آقای مرعشی و خودداری ایشان از نامزدی در این پست به اصرار ایشان را انتخاب کردند. البته آقای مرعشی در جلسه گفتند رای نگیریم و با آقای کرباسچی مجددا مذاکره و نظر ایشان را جلب کنیم و نظر ایشان بر تغییر زمان انتخاب دبیرکل بود که اعضای شورا مخالفت کردند و عقیده داشتند با توجه به اینکه ایشان خود به جلسه نیامده اند برای اینکه فعالیت های حزب مجددا از سر گرفته شود و سرعت عمل بیشتری داشته باشد، این تعویق به صلاح نیست و در نهایت با اتفاق آرا رای دادند که آقای مرعشی دبیرکل حزب شوند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: درحال حاضر هم موضوع  دبیر سیاسی بسیار مهم است و وقتی در مورد دبیر سیاسی حزب بحث شد مجددا به اتفاق آرا این مسئولیت را بر عهده آقای کرباسچی قرار دادند و از مسئولیت دبیرکلی حزب به دبیر کمیته سیاسی حزب تغییر پیدا کردند.

او در توضیح روند رسیدگی حزب به استعفاها گفت: در شورای مرکزی جدید که هیات رئیسه پیدا کرده استعفاها یک به یک مطرح و رسیدگی خواهد شد، به طور مثال قبلا فائزه هاشمی استعفا کرده بود و فرزانه ترکان و آقای یدالله طاهرنژاد هم به این لیست اضافه شدند که این موارد در جلسات بعدی شورای مرکزی مطرح خواهد شد.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: اخیرا در حزب درگیری جدی نبود و بحث‌هایی هم که مطرح شد به این دلیل بود که تغییری در ارکان حزب اتفاق بیفتد و خود من هم در روند این تغییرات مطرح بودم. اتفاقا من هم نظر مشابهی داشتم و نمی‌خواستم رئیس شورای مرکزی حزب باشم بسیاری بر این نظر بودند که تغییراتی در حد ارکان اتفاق بیفتد و برخی نمی‌خواستند این اتفاق بیفتد. به‌دلیل کرونا جلسات حضوری برگزار نمی‌شد و بیشتر مجازی بود و برخی نیز در گروه جلسه می‌گذاشتند و حرف‌هایی پراکنده منتشر می‌شد اما در نهایت مساله همانطور که گفتم اختلاف و چیزی مشکل‌دار نبود و به مرور همه چیز حل می‌شود.

انتهای پیام/ 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما