شناسهٔ خبر: 50727406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکلیف اموال مازاد دستگاه‌ها در همدان مشخص شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با تأکید بر لزوم فروش اموال مازاد دستگاه‌ها در استان گفت: کار کارشناسی ۱۳۰ پروانه اموال مازاد دستگاه‌ها انجام و اخیرا ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سیدناصر محمودی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری همدان با بیان اینکه اهتمام جدی در فروش اموال مازاد داریم اظهار کرد: همدان رتبه اول در مولدسازهای دارایی را داشته که ۹۹.۵ درصد اطلاعات در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه کار کارشناسی ۱۳۰ پروانه اموال مازاد دستگاه‌ها انجام و اخیرا ابلاغ شده است گفت: اگر استان نتواند این اموال را بفروشد نهایتا آن را به سازمان خصوصی‌سازی می‌دهند که نگرانیم با این وضعیت پول به استان برنگردد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه باید تکلیف این اموال دستگاه‌ها مشخص شود عنوان کرد: در راستای قانون استفاده از اوراق تهاتر سال ۹۸، ۵۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان توانستیم تهاتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون به میزان ۱۴۴ میلیارد تومان تهاتر نوع اول در آستانه انجام است گفت: نوع دوم استفاده از تهاتر بانکی است که خوشبختانه در آئین نامه اجرایی ابلاغ شده و می‌طلبد به نفع استان از آن بهره‌مند شویم.

محمدرضا میرصفدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان نیز اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال، ۲۰ میلیارد تومان از اموال مازاد استانداری فروخته شده و به دنبال اجرای کار با ابلاغ استاندار در نیمه دوم سال هستیم.

 معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان نیز به آخرین وضعیت بودجه استان پرداخت و اظهار کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای آخرین رقم ابلاغی ۵۳۰ میلیارد تومان به استان بوده که از این میزان ۲۸۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل تقریبا ۵۳.۷۸ درصد است.

مهدی وفایی با اشاره به ردیف‌های متفرقه و موضوع ماده ۸۰ زندان و ماده ۲۸ دامپزشکی که ۵۸ درصد تخصیص داشتند گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹، ۲۱ میلیارد تومان بوده که به طور کامل محقق شده است، متاسفانه رقمی در خصوص درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی به استان ابلاغ نشده است.

۵۶.۵۲ درصد اعتبارات هزینه‌ای استان همدان تخصیص یافته است

وی با تاکید به اینکه مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان ۶۳۸  میلیارد تومان بوده که ۵۶.۵۲ درصد تخصیص یافته است گفت: در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌‌ای استان ۵۰۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که از این رقم ۴۰۴ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تخصیص یافته که ۷۰ درصد اعتبارات می‌شود.

 معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه از این رقم ۷۲ درصد بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است گفت: اعتبارت ویژه پیوست قانون ۹۰ میلیارد تومان بوده که ۶۹.۵درصد تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر آقای نوبخت؛ معاون رئیس جمور پیشین چند ردیف داشتیم که از رقم ۷۸ میلیارد تومان ابلاغ شده به استان ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است و توزیع کرده‌ایم افزود: دو مورد ۵ میلیارد تومان و یک مورد ۳ میلیارد تومان نیز ابلاغ شده که صد درصد تخصیص یافته است.

وفایی با اشاره به اینکه اعتبارات قانون متوازن استفاده از امکانات کشور ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی داشته که ۲۵ درصد تخصیص یافته است عنوان کرد: در مجموع از رقم یک‌هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ابلاغی به استان تاکنون ۶۴۶ میلیارد تومان تملک شده است.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد سند راهبردی استان ارائه داد و اظهار کرد: در پیشبرد اهداف استان برنامه سه ساله ترسیم و در آن برای هر یک از دستگاه‌ها برنامه‌ای وجود دارد.

 معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه در تعهد اشتغال برنامه سه سال این است که ۱۹ هزار و ۷۰۰ شغل در استان ایجاد کنیم گفت: با گزارش دستگاه‌ها در ۶ ماهه اول ۱۰ هزار و ۶۴۸ شغل ایجاد شده که تعهد  ۹ هزار و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه اداره فنی و حرفه‌ای و حمل و نقل بیشترین شغل‌ها را ایجاد کردند گفت: شهرستان‌ها نیز به هدف بالای صد درصد شغل ایجاد شده رسیدند که بیشترین شغل را هم شهرستان کبودراهنگ ایجاد کرده است.

وفایی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری دستگاه‌های اجرایی توانستند صد درصد اهداف را محقق کنند افزود: در حوزه راه و شهرسازی راه گردشگری امامزاده محسن انجام شده و چهارخطه کردن محور آورزمان  محقق شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز اقداماتی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی در حوزه موزه منطقه ای غرب کشور کار را فراتر برده و تنها پروژه‌ای که نتوانسته محقق شود تهیه طرح جامع گردشگری بوده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه در حوزه ورزش و جوانان برخی پروژه ها انجام و برخی در حال انجام است گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیز کار دو بیمارستان پیش رفته و یک بیمارستان باقی مانده و تکمیل اورژانس فاطمیه، و ... در دست اقدام است، در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی و  آب منطقه‌ای نیز اهداف محقق شده است.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه سال گذشته با کمبود اعتبار توانستیم برخی کارها انجام دهیم اظهار کرد: خیلی وقت است درگیر ماده ۲۳ در حوزه راهداری  و راه و شهرسازی هستیم و مدیران این دو حوزه با دست خالی به جلسات می‌آیند و با صداقت برخورد نمی‌کنند.

قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه چند ماه است درگیر اجرای چند پروژه هستیم افزود: بدنه کارشناسی ما را اذیت می‌کند و ماده ۲۳ در استان با مشکل مواجه است.

سه راه شهرک مبل و منبت به قتلگاه تبدیل شده و نیاز به اجرای راه است

وی با اشاره به اینکه سه راه شهرک مبل و منبت به قتلگاه تبدیل شده و نیاز به اجرای راه است گفت: نه مطالعه‌ای است و نه طرح می‌گویند ۱۵ میلیارد می‌خواهد و ما ۲.۵ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

فرماندار ملایر با تاکید به اینکه در خصوص منطقه ویژه سامن نیز از سال گذاشتیم پیگیر هستیم و نمی‌دانم چرا مخالفند در صورتی که پول هم هست گفت: اگر بناست با شاخص و درصد حرف بزنیم و بگوییم کدام شهرستان خوب کار کردند باید سهم آنها را هم در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن ملی از سال ۹۵، ۹ هکتار به ملایر الحاق شده یعنی ۹ هکتار زمین آماده در محدوده الحاق مسکن داریم اما کار پیگیری نمی‌شود گفت: امروز می‌گویید ۸۰ درصد بودجه استانی ابلاغ شده در حالی که هشت ماه و نیم از سال گذشته و  یک ریال در فرمانداری به ما داده نشده که باید این را هم دید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در پاسخ به این صحبت‌ها اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح شهر مبل و منبت ملایر به پیمانکار پیشنهاد شد و به مشاور گفتیم و مطالعات انجام شد، برآورد ۱۵ میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد اعتبارات را کارشناسان سازمان مدیریت قبول نکردند.

داریوش حسینی با بیان اینکه این مسئله ارتباطی به اداره شهرسازی نداشت و به راهداری مربوط بود اما ما کار را پیش بردیم افزود: در شورای برنامه‌ریزی، مسکن ملایر مصوب شد اما در شورای عالی برنامه‌ریزی فعلا سه هکتار و آن هم اخیرا مصوب شده و که اخیرا سامانه را برای ملایر و همدان باز کردیم و موظف هستیم زمین را تامین کنیم.

استاندار همدان نیز در این خصوص بیان کرد: باید جلسه‌ای مشترک بین فرماندار ملایر و راه و شهرسازی برگزار و مباحث جدا بررسی تا پیگیری لازم را هم داشته باشیم و وقت این جلسات هم گرفته نشود.

 مدیرکل منابع طبیعی استان همدان نیز در خصوص اظهار نظری مبنی بر اینکه با آبخیزداری می‌توان آب بیشتری در استان ذخیره کرد، از حدود ۸۰۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری استان ۳۵۰ هزار هکتار انجام شده و در استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار زمین مستعد آبخیزداری وجود دارد که در ۳۵۰ هزار هکتار آبخیزداری شده است اظهار کرد: ۶۹۰ هزار هکتار از سطح کل استان مطالعه شده که تقریبا ۳۵۰ هزار هکتار  عملیات آبخیزداری انجام شده است.

اسفندیار خزائی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این عملیات طی سه سال اخیر با استفاده از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی انجام شده است گفت: متاسفانه سال جاری اعتبارات صندوق توسعه ملی حذف شد که البته اعتبارات خوبی از تملک دارایی سرمایه ملی و مناطق محروم اختصاص یافته است و استان نیز حدود ۲ میلیارد تومان از بودجه متوزان و نفت و گاز در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در حال اجراست اما با آن سرعت گذشته نبوده است گفت: در تلاشیم هم مطالعه را پیش ببریم و هم اجرای عملیات را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه بر اساس ماده ۹۸ قانون برنامه ششم اعتبارات تملک، پیش‌بینی اعتبار مرمت بنای‌های تاریخی مد نظر باشد اظهار کرد: تناسبی بین بناهای تاریخی و اعتبارات نیست و اعتبارت استانی نیز کافی نبوده که می‌طلبد نگاه ویژه ای به این موضوع باشد.

علی مالمیر تاکید کرد: امیدوارم اعتبار بناهای تاریخی بر اساس سرانه تاریخی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما