شناسهٔ خبر: 50719003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز بارش‌ها در ۲۰ استان

رئیس مرکز ملی پیش بینی وضع هوا گفت: سامانه بارشی امروز و فردا در کشور فعال است و شنبه از کشور خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای ضیائیان در ارتباط با برنامه روی خط خبر افزود: در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و البرز امروز باران پیش بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی وضع هوا همچنین امروز در استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان و بخش‌هایی از استان قزوین بارش برف را پیش بینی می‌کنیم.
 
<div id="video-display-embed-code_441227" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/830135/441227?width=400&height=300"></script></div>

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما

ضیائیان همچنین با اشاره به کاهش محسوس دما در بشت مناطق کشور گفت: بیشتر کاهش دما در مناطق شمال غرب کشور روی می‌دهد.

وی همچنین گفت: در محور‌های مواصلاتی بین استان تهران - البرز - قزوین تا استان‌های شمالی، بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی از هموطنان در استان‌های تهران و البرز خواست از فعالیت کوهنوری جدا خودداری کنند.
 
<div id="video-display-embed-code_441228" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/830135/441228?width=400&height=300"></script></div>
 
سازمان هواشناسی هم اعلام کرد: در ۲۴ ساعت آینده در برخی از استان‌های کشور شاهد بارش باران، برف و وزش باد شدید همراه با رعد و برق خواهیم بود.

بر اساس اعلام این سازمان، در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرق و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، خوزستان و چهارمحال بختیاری بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط رعدوبرق را شاهد خواهیم بود.

امروز در اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان و شمال غرب چهارمحال بختیاری، ارتفاعات قزوین، لرستان، اهواز و تهران بارش‌ها به نسبت شدیدتر است.

به دنبال شدت بارش‌ها، شاهد آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ّها و در نتیجه کاهش دید خواهیم بود؛ بنابراین مردمی که قصد تردد در این مناطق را دارند تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

برای فردا جمعه در شمال و شمال غرب کشور از میزان بارش‌ها مقداری کاسته می‌شود. علاوه‌بر این مناطق گفته شده، در خراسان شمالی، سمنان، برخی نقاط اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و غرب خلیج فارس نیز بارندگی خواهند داشت.

روز شنبه بارش‌ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی محدود می‌شود، و برای روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم.

امروز و فردا آب‌های خلیج فارس و دریای خزر به شدت مواج و طوفانی پیش‌بینی شده و لازم است صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

آسمان امروز تهران را ابری تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی کرد و افزود: برای بعد از ظهر نیز وزش باد و بارش‌های پراکنده را در تهران خواهیم داشت و از امشب تا روز جمعه نیز احتمال بارندگی در تهران وجود داشته و هوای پایتخت نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

بیشینه دمای امروز ایستگاه مهرآباد ۱۴ درجه سانتی‌گراد ارزیابی شده است.
 
<div id="video-display-embed-code_441146" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/830135/441146?width=400&height=300"></script></div>

کاهش آلاینده‌ها از عصر امروز

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران نیز از کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها از عصر امروز پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

زهره عبادتی گفت: شاخص کلی کیفی هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۳۸ برای گروه‌های حساس قرار دارد و طبق پیش بینی سازمان هواشناسی استان تهران عصر امروز با توجه به وزش باد و بارش باران از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: از شهروندان، بیماران قلبی، کودکان و زنان باردار خواهشمندیم از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند و شهروندان نیز حتی المقدور از تک سرنشینی با خودرو اجتناب نمایند.
 
 

نظر شما