شناسهٔ خبر: 50715494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد شهید سمنان برای ایجاد یکهزار شغل متناسب با جامعه هدف برنامه دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۲۲۱ متقاضی شغل در حوزه‌های مختلف استان وجود دارد و مقرر شد یکهزار شغل ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد یزدانی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ترویج فزهنگ ایثار و شهادت در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ابراز داشت: ایجاد یک سوم از این تعداد شغل از محل تسهیلات قرص الحسنه اقدام‌شد و ۶۳۰ نفر نیز در شرایط تبدیل وضعیت هستند. 

وی افزود: استان سمنان دارای ۲ هزار و ۷۳۷ شهید، یک هزار و ۱۰۳ مادر شهید و  ۶۳۷ همسر شهید، ۲۲۰ آزاده و ۲۴۹ گلزار شهدا است. 

یزدانی بیان کرد: استان سمنان با وجود جمعیت کم و پراکنده، رتبه سوم در شاخص ایثار و شهادت کشور را داراست و نگاه مردم استان سمنان به مساله فرهنگ متعالی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه در حوزه مسکن منعقد و محقق شد برای یک هزار و ۸۰۰ نفر زمین واگذار شود اما واگذاری ها کند بود. 

سالانه ۸۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس استان سمنان چاپ می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این نشست گفت: استان سمنان در حوزه ایثار و شهادت سربلند است.

سرهنگ محمد سلامی بیان کرد: شهدای استان سمنان خط شکن بودند و در ۵۵ عملیات نقش داشتند که نقششان در برخی پررنگ بود و خلاقیت آنان پیروزی بخش بود. 

وی افزود: با بزرگداشت مقام شهدا و خانواده هایشان، ارزش‌ها و روحیه ایثار و شهادت در جامعه افزایش می یابد. 

سلامی گفت: سالانه ۸۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس و مصاحبه‌های شفاهی در سطوح مختلف با هدف‌گذاری ترویج فرهنگ از مهدکودک در استان سمنان آماده می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: لازم است از ظرفیت مردمی برای رسیدگی به امور ایثارگران استفاده شود و هر دستگاه وظیفه خود را در این حوزه به درستی ایفا کند.

قاضی زاده هاشمی امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و تعدادی از خانواده شهدا و جانباز دیدار و از پارک موزه دفاع مقدس سمنان بازدید کرد و در نشست ایثارگران استان حضور یافت. 

نظر شما