شناسهٔ خبر: 50714136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قاضی‌زاده‌هاشمی: ۳۰۰ هزار نفر در سامانه تقاضای شغل بنیاد شهید ثبت‌نام کردند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۰۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کشور در سامانه تقاضای شغل بنیاد شهید ثبت‌نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در دیدار با خانواده شهید سمنانی مدافع حرم، محمدحسین حمزه اظهار کرد: امیدواریم دعای خیر این شهید والامقام، شامل حال ما و باعث عاقبت‌به‌خیری ما شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی و توجه به امور خانواده شهدا و جانبازان درصد بالا از اولویت‌ها است، افزود: برای رسیدگی مستمر به امور هر خانواده شهید و جانباز درصد بالا، می‌توان طی یک سازماندهی مطلوب از نیرو‌های جهادی و انقلابی استفاده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: یقیناً که خداوند این شهید والامقام را مورد رحمت خود قرار خواهد داد.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: ۳۰۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در کل کشور در سامانه تقاضای شغل بنیاد شهید ثبت‌نام کرده‌اند و این امر گروه‌بندی شده و کار به‌تدریج پیش می‌رود.

وی گفت: عناوین وام‌های قبلی سر جای خود وجود دارد و سهمیه ما نیز افزایش یافته است؛ اما پرداخت وام اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران نخواهد بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین در دیدار با خانواده سردار جانباز شهید حاج غلامعلی مثبت شاهجویی اظهار کرد: افتخاری است که امروز خدمت خانواده این جانباز سرافراز هستم و اجر همسر شهید بسیار زیاد است که ان‌شاءالله خداوند این اجر را بیشتر خواهد کرد.

وی گفت: جانبازانی که پس از دوران طولانی و تحمل دردها، زجر و سختی‌ها به درجه شهادت می‌رسند، از مقام بالایی نزد خداوند برخوردارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، این عزیزان جانباز گاهی درد‌هایی را تحمل می‌کنند که قابل بازگویی برای دیگران نیست.

قاضی‌زاده‌هاشمی تأکید کرد: خداوند صبوری همسر و فرزندان این جانباز سرافراز شهید را می‌بیند و اجر آن را در دنیا و آخرت خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده این شهید سرافراز، متدین، انقلابی و شکور هستند که بسیار ارزشمند است.

لزوم توجه به امور فرهنگی در بنیاد شهید

محمدحسن حمزه، پدر شهید محمدحسین حمزه نیز در این دیدار اظهار کرد: امام راحل فرمودند، خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، شهادت قله است و تلاش برای عدالت و حاکمیت دینی، دامنه این قله یعنی شهادت است.

حمزه با بیان اینکه امروز جامعه ما به این دیدگاه و جمله امام راحل رسیدند، ادامه داد: خداوند خواست تا پس از دفاع مقدس، مجاهدین مدیریت کشور را به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه خداوند خواست تا مجاهدین در مسیر الهی قرار گیرند، عنوان کرد: جای تأسف است که دشمن گاهی از همین چهره‌ها برای ضربه وارد کردن به نظام استفاده می‌کند.

پدر شهید محمدحسین حمزه با بیان اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به امور فرهنگی به‌صورت ویژه دقت کنیم، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید نباید محدود به ساعت اداری باشد و نیاز است تا به‌صورت جهادی، انقلابی و شبانه‌روزی فعال باشد.

خدمت به اسلام به‌صورت مستمر موردتوجه باشد

بانو شاطری، همسر جانباز سردار شهید حاج غلامعلی مثبت شاهجویی نیز در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا چراغ راه ما هستند، اظهار کرد: همان‌طور که جانباز شهید تأکید داشت، خدمت به اسلام و مادر باید به‌صورت مستمر موردتوجه باشد.

وی با بیان اینکه من افتخار می‌کنم و به مقام این شهید والامقام غبطه می‌خورم، افزود: بنده جز خدمت و وظیفه کاری انجام ندادم.

نظر شما