شناسهٔ خبر: 50710876 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تحویل ۱۳.۲ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت

تسنیم

مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل ۱۳.۲ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت ماجرای پیش‌خرید واکسن‌های‌ تولید داخل را توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید حیدر محمدی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره میزان تحویل واکسن‌های ایرانی کرونا اظهار داشت: بیشترین واکسن ایرانی کرونا که دریافت کرده‌ایم مربوط به شرکت "شفافارمد" است که واکسن برکت را تولید می‌کند؛ در کل ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن تولید داخل به ما تحویل داده شده است و هرچه در داخل کشور تولید شود را خریداری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

گروه‌های پرخطر نیازمند دریافت دز سوم واکسن کرونا

وی افزود: از این تعداد ١ میلیون و ١١ هزار دوز آن مربوط به واکسن برکت، یک میلیون و ۱۹۵ هزار دوز از واکسن پاستور و یک میلیون و ۸۸۹ هزار دوز اسپایکوژن تحویل گرفته‌‎ایم.

مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: واکسن‌سازان "فخرا" و "رازی" هنوز واکسنی به ما تحویل نداده‌اند.

محمدی درباره خرید واکسن‌های ایرانی کرونا تصریح کرد: واکسن‌سازان بعد از اینکه مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند تعداد واکسن تولیدی را اعلام می‌کنند و از ما مجوز آزادسازی می‌گیرند؛ سپس هیئت امنای صرفه جویی ارزی مجاز است واکسن داخلی را خریداری کند. تاکنون هر آنچه که واکسن تولید داخل وارد بازار شده را خریداری کرده و در اختیار معاونت بهداشت قرار داده‌ایم.

وی درباره ماجرای پیش‌خرید واکسن‌های فخرا و رازی گفت: زمانی که فخرا و رازی هنوز مجوز مصرف اضطراری نگرفته بودند برای حمایت از آن‌ها مصوب شد که پیش خرید این دو واکسن صورت گیرد؛ البته مبلغ پیش خرید را سازمان برنامه و بودجه باید پرداخت کند و تا جایی که اطلاع دارم هنوز مبلغ به وزارت بهداشت پرداخت نشده است اما اکنون این واکسن‌ها مجوز مصرف اضطراری دارند و مشکلی از نظر دریافت این واکسن‌ها وجود ندارد.

نظر شما