شناسهٔ خبر: 50710198 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان

پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بعد از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در آبان ماه ، سی و دومین جشنواره استانی تئاتر کردستان هم از ۲۷ آبان در سنندج کار خود را آغاز می‌کند.

در این آیین از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج برگزار شد و اسعد فریدی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج به عنوان قائم مقام دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان معرفی و منصوب شد.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره تئاتر کردستان، با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی زیربنای همه جشنواره‌های دیگر حوزه تئاتر استان است، اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌ها و اقدامات انجام شده کردستان در زمینه تئاتر یکی از استان‌های موفق و شناخته شده کشور است.

فاتح بادپروا اضافه کرد: تئاتر کردستان امسال موفقیت‌های زیادی را کسب کرده که از جمله آن اجرای گروه نمایشی از استان به تهیه کنندگی نوید محمد زاده و کسب چندین عنوان برتر توسط گروه نمایشی سقز در جشنواره بین المللی پانتومیم سلیمانیه اقیلم کردستان عراق است.

او با اشاره به اینکه فراخوان سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان مرداد ماه سال جاری اعلام شد، گفت: طی موعد مقرر ۲۵ گروه نمایشی برای شرکت در این دوره اعلام حضور کردند که از این تعداد ۲۱ اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره تئاتر کردستان ادامه داد: توسط هیات بازبین که متشکل از حمیدرضا درند، غلامرضا همتیان، فاروق حسن پور، سامان سیدابراهیمی و نیره مردی بوده ۱۱ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

بادپروا گفت: امیدواریم با حضور مثبت هنرمندان، حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای و شهرداری و نقد‌های سازنده اهالی رسانه شاهد برگزاری جشنواره‌ای باکیفیت‌تر از دوره‌های گذشته باشیم.

سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان از یکم تا سوم دی ماه سال ۱۳۹۹ با دبیری شهردار وقت سنندج به طور مجازی و با شرکت ۹ گروه نمایشی برگزار شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما