شناسهٔ خبر: 50705283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل راه‌آهن: نیازی به واردات واگن نداریم/ آغاز فروش سری جدید بلیط‌های قطار از یک آذر

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تأکید بر نیاز کشور به ۹۰۰ لکوموتیو جدید گفت: هیچ‌گونه نیازی به واردات واگن نیست و تمامی نیاز کشور در این زمینه از محل تولیدات باکیفیت داخلی تأمین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، سید میعاد صالحی پیش از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی مجدد ایستگاه راه‌آهن ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه در زمان حاضر 15 هزار کیلومتر خطوط ریلی و کریدورهای مختلف حمل کالا و مسافر در کشور وجود دارد، هم‌اکنون راه‌آهن کشور برای ارائه خدمات مکفی به مسافران نیازمند 900 لکوموتیو جدید است.

وی افزود: بخشی از 900 لوکوموتیو مورد نیاز از محل تعمیرات و نگهداری و بخشی نیز از محل تولیدات داخلی و خرید خارجی تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه گفت: در داخل کشور ظرفیت و جایگاه تولید واگن‌های باری و مسافری وجود دارد لذا برای توسعه خطوط ریلی هیچ‌گونه نیازی به واردات واگن نیست و تمامی آن از محل تولیدات باکیفیت داخلی تأمین می‌شود.

صالحی تأکید کرد: سیاست اصلی راه‌آهن در توسعه خطوط ریلی، واگن و لوکوموتیو تکیه بر دانش داخلی و خرید از شرکت‌های ایرانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور در حدود 15 هزار کیلومتر خطوط ریلی دارد، بیان داشت: متأسفانه این خطوط آن‌گونه که باید در مسیر کریدورهای حمل کالا و مسافر غربی، شرقی، جنوبی و شمالی کشور نیست از همین جهت باید یک آمایش و سیاست‌گذاری جدیدی در این حوزه صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: هم‌اکنون خطوط ریلی کشور هماهنگ با چشمه‌های بار نیست یعنی هر جایی که چشمه بار هست ریل نیست و هر جا ریل هست بار نیست که این مسئله باید به‌خوبی مدیریت و سیاست‌گذاری شود.

وی در ادامه در مورد بازگشایی مجدد ایستگاه شهر ری گفت: این ایستگاه قدیمی کشور به‌دلیل مشکلات ابنیه‌ای و طول کوتاه سکو برای سوار و پیاده شدن مسافر چندین سال تعطیل بود ولی هم‌اکنون پس از چند ماه مرمت و بهسازی به بهره‌برداری رسید.

این مسئول اظهار داشت: از یکم آذرماه که موعد فروش سری جدید بلیط‌های قطارها آغاز می‌شود 2 قطار حومه‌ای و 2 قطار تهران ـ مشهد به‌صورت رفت و برگشت در این ایستگاه توقف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور در بخش دیگر سخنان خود به احداث مجتمع ایستگاهی شهر ری در خیابان رجایی اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی این طرح که در آن خطوط راه‌آهن کشور با 2 خط مترو و چندین خط اتوبوسرانی و تاکسیرانی تلاقی خواهد داشت در ماه‌های آینده پس از رفع معارضان آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح+

نظر شما