شناسهٔ خبر: 50700723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره کلاهبرداری همراه بانک‌های جعلی در گوگل پلی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از همراه بانک‌های جعلی بانکی در گوگل پلی خبر داد و هشدار داد شهروندان از دریافت و نصب نرم افزار‌های آلوده که پیامک می‌شود، خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رامین پاشایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره کلاهبرداری از طریق همراه بانک‌های جعلی افزود: طراحی و پیاده سازی نرم افزار‌های و سامانه‌های جعلی با اهداف مغرضانه نظیر دست یابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران صورت می‌گیرد و از ترفند‌های مجرمان سایبری است.
وی ادامه داد: مجرمان سایبری با طراحی و ارسال نرم افزار‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب؛ زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_7228662"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3272732/7228662?width=500&height=300"></script></div>


این مقام انتظامی افزود: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش‌های متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضایی مبنی بر شناسایی؛ برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این نرم افزار‌های جعلی از اپ استور‌های خارجی در جریان است.
سرهنگ پاشایی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب نرم افزار‌های بانکی حتما از بازار‌های داخلی یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام و سایر نرم افزار‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده، خودداری شود.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

نظر شما