شناسهٔ خبر: 50698423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میدان امام(ره) اصفهان رخت حماسه به تن می‌کند

طاهره شفیعی

به مناسبت ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار اصفهان رویداد شهری بزرگی به مدت چهار شب در میدان امام(ره) اصفهان برگزار می‌شود که مخاطب اصلی آن جوانان و نوجوانان شهر هستند.

صاحب‌خبر -

مجتبی شاهمرادی- معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نشست خبری به مناسبت برگزاری رویداد "۳۷۰ رود بی پایان" که امروز (چهارشنبه- ۱۹ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد:  از آنجا که مرکز ثقل حماسه ۲۵ آبان و تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز از میدان امام(ره) بوده است، در سالگرد این حماسه عظیم، رویداد شهری بزرگی به مدت چهار شب در میدان امام(ره) اصفهان طراحی شده و این میدان رخت حماسه بر تن می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت میدان امام(ره)، حدود یک ماه برای برگزاری این رویداد برنامه ریزی شده و با دقت و نظارت کامل این مراسم برگزار خواهد شد تا آسیبی به میدان و ابنیه تاریخی وارد نشود، گفت: تمام حجره‌های میدان مزین به تمثال شهدا خواهد شد و محدوده وسط میدان با محوریت حوض، رویداد جذابی را رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مخاطب اصلی این رویداد را جوانان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: این برنامه خانواده محور از ساعت ۱۸ هر روز به مدت یک ساعت برگزار می‌شود و نورپردازی، نمایش و سرودهای حماسی در میدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با این رویداد دو اثر توسط دو هنرمند شهر با موضوع حماسه و ایثار اصفهان تولید خواهد شد و معتقدیم باید برای اتفاقات اینچنین هرسال باید رویدادهایی برگزار کنیم و در کنار آن آثاری تولید و ماندگار شود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه اولین بار است که رویدادی به این وسعت در محلات شهر اصفهان برگزار می‌شود، گفت: قطعا این برنامه نواقصی خواهد داشت که با رفع این نواقص، تبدیل به مدلی برای رویدادهای دیگر در سطح شهر خواهد شد و این نقطه شروع و آغاز فعالیت‌های فرهنگی ما است.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به سیاست‌هایی مدیریت شهری و شورای شهر مبنی بر اینکه فضای شهر پر از شور و نشاط باشد، گفت: در این راستا برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته که هر ماه رویدادهایی داشته باشیم، در این رویدادها علاوه بر نشاط شهروندان، تعظیم شعائر و رویدادها را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به رویکرد محله محوری، تلاش شده برنامه‌هایی در دل محلات داشته باشیم و در کنار آن رویداد بزرگ شهری نیز داشته باشیم.

شاهمرادی با اشاره به تجربه خوب سال گذشته و شناسایی خانواده‌هایی که شهدایی در عملیات محرم تقدیم کرده‌اند، تاکید کرد: تکریم خانواده شهدا، علاوه بر تاکیدات دینی از این جهت که ساکنان محله و خانواده شهید را به عنوان یک ملجأ و پناه معرفی کرده و نسل جدید را با شهدای دوران دفاع مقدس آشنا می‌کند، بسیار ارزشمند است.

وی همچنین به طراحی رویداد "شهید کوچه ما روشنایی شهر است"، اشاره و تصریح کرد: این رویداد به مدت یک هفته و با محوریت بیت شهدا برگزار می‌شود و امیدواریم ۳۷۰ چراغ به این واسطه روشن شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمرکز ما صرفا بر شهدای ۲۵ آبان نبوده، گفت: در این رویداد بزرگداشت شهدای شاخص در مناطق بسته به توان و امکان محله برقرار است.

وی تجلیل از خانواده‌های شهدا با حضور مدیران منطقه و اعضای شورای شهر، آذین بندی پل ۲۵ آبان و معابر شهری، رونمایی از تندیس و کتابچه معرفی رویداد ۲۵ آبان و سرودی برای این روز را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد و اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ها کمک کند نسل جوان ما با شهدا بیشتر آشنا شوند و این حماسه بزرگ در ذهن آنها نیز ماندگار شود.

شاهمرادی در پاسخ به ایسنا، پیرامون برگزاری این رویداد در سطح ملی، اظهار کرد: چند محور برای ملی شدن این رویداد پیگیری کردیم، ازجمله تمبر یادبودی که به این مناسبت ثبت می‌شود و آثار هنری تولید می‌شود، همچنین تلاش می‌کنیم این رویداد به صورت سالانه برگزار شود، همانطور که در همه شهرهای تاریخی جهان رویدادهای هویتی دارند که با برگزاری رویداد هنری ماندگار می‌شوند و امیدوارم سال به سال قدم جدی در این زمینه برداریم.

معاون شهردار اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد اشاعه رویداد در سطح محلات جدید و حاشیه‌ای شهر اصفهان گفت: سازمان زیباسازی و خدمات شهری کمک می‌کنند و فضاسازی گسترده‌ای در سطح شهر خواهیم داشت. البته برنامه‌ای هم برای محلات جدید در نظر داشتیم که ترجیح دادیم در گام‌های بعدی برگزار شود. بر این اساس در گام اول ۳۷۰ چراغ در محلات شهر روشن می‌شود و در سال‌های بعد تلاش می‌کنیم پیوستگی فرهنگی ایجاد شود.

انتهای پیام

نظر شما