شناسهٔ خبر: 50696024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امیر سیاری:

گزینه نظامی دشمن هیچ‌گاه کاربرد نداشته است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: به علت آمادگی نیرو‌های مسلح کشورمان، گزینه نظامی دشمن هیچ‌گاه کاربرد نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر در تشریح ابعاد و دستاورد‌های رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، اظهار داشت: رزمایش، کاری تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقای مهارت و توان رزمی می‌شود و اثر راهبردی بزرگی را از خود بر جا می‌گذارد.

وی افزود: به علت آمادگی نیرو‌های مسلح کشورمان، گزینه نظامی دشمن هیچ‌گاه کاربرد نداشته است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: با انجام این رزمایش اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی‌ها در مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید به دست آوردیم.

دریادار سیاری به اهداف برگزاری رزمایش سواحل مکران در جنوب کشور پرداخت و گفت: رزمایش، کاری تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقای مهارت و توان رزمی می‌شود و اثر راهبردی بزرگی را از خود بر جا می‌گذارد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف نیرو‌های نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ آمادگی‌های در زمان صلح و توان پاسخگویی قاطع و دندان‌شکن به خطای دشمنان در زمان جنگ است.

امیر سیاری گفت: ارتقای توان بازدارندگی در مقابل تهدید‌ات آینده، خودباوری و اعتماد به نفس در رصد و مقابله با تهدیدات و آینده‌نگاری حوزه‌های عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی و افزایش اعتماد به نفس در صحنه‌های عملیاتی گسترده در زمین، هوا و دریا با تکیه بر فناوری‌ها و دستاورد‌های بومی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی از جمله دستاوردهای رزمایش است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به ارتقای توانمندی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: گستردگی جغرافیایی رزمایش، نشان از اشراف اطلاعاتی تا مدار ۱۰ درجه شمالی و توانمندی نیرو‌های مسلح ایران است.

دریادار سیاری افزود: رزمایش‌های دریایی در آب‌های سرزمینی و آب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. در این محدوده بسیاری از کشور‌ها نظاره‌گر هستند و توان قدرت دریایی و نظامی و عملیاتی کشور را می‌بینند. رزمایش در هنگام صلح اثر بازدارندگی و راهبردی دارد.

وی درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش‌ها دو نیروی خودی و نیروی فرضی دشمن (نارنجی) تشکیل و تقسیم می‌شود. در این میان و ستاد کنترل‌کننده جنگ توانایی‌ها و استفاده از ابزار و تاکتیک‌ها و خلاقیت‌های جنگی محک می‌خورد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی جنگ باعث نوآوری می‌شود، افزود: داوری این گفتمان جنگی بین نیرو‌های خودی و نارنجی، توانایی‌ها را به قضاوت می‌نشیند.

امیر سیاری گفت: یکی از اهداف رزمایش‌ها انتقال تجربه‌ها به جوان‌تر‌هاست. طیف وسیع جوانان در رزمایش‌ها با روحیه سلحشوری در رزمایش‌ها آموزش می‌بینند. انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات و همتاسازی نیرو انسانی مورد نیاز برای تصدی مسئولیت در رده‌های مختلف از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ است.

وی گفت: در رزمایش‌های دریایی و آب‌های بین‌المللی از یگان‌های شناور زیرسطحی بهره‌برداری و از تسلیحات زیرسطحی از جمله اژدر علیه اهداف پیش‌بینی شده استفاده شد؛ همچنین پرتاب موشک‌های سطح به هوا علیه پرنده‌های بدون سرنشین متجاوز در منطقه عملیات و اجرای شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای علیه اهداف پرنده در روز و شب تمرین شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: استفاده از پهپاد‌های انتحاری و حمله دقیق به اهداف مشخص شده در منطقه رزمایش گسترش و بهره‌برداری از سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک در طول سواحل جنوب شرقی با تکیه بر توانایی‌های بومی کشور انجام شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما