شناسهٔ خبر: 50693045 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طنین عرفان شمس و مولانا در چهارمین جشنواره ملی

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن نصرالله پور سرپرست شهرداری خوی با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می‌شود،  گفت: برای برگزاری این جشنواره ملی ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آوازاصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

حسن نصرالله پور ادامه داد: این همایش به مدت ۲ روز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافته اند.

سرپرست شهرداری خوی اظهار کرد: با رای هیات داوران از مجموع ۵۶ اثر راه یافته به داوری ۱۴ اثر. موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

در شب نخست برگزاری این جشنواره  که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد هنرمندان سه استان اصفهان، سیستان و بلوچستان و لرستان آثار خود را ارایه   کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسداشت مفاخر ملی تصریح کرد: اندیشه شمس و مولانا رمز تفاهم و پیوند ملت های به یکدیگر است و شایسته است که این ظرفیت شگفت فرهنگی و معرفتی بیش از پیش باز شناسانده شود.

جعفرپور دبیر اجرایی این جشنواره هم .ویژگی مهم این دوره از جشنواره را استقلال خوب گروههای موسیقی محلی و سنتی از آن اعلام کرد.

داوری آثار این دوره از جشنواره ی شمس ومولانا را استادان عبدالحسین مختاباد ،ملیحه سعیدی و پویا سرایی بر عهده دارند.

این جشنواره بیست ام آبان با اهدای نشان زرین شمس به سه اثر برتر به پایان می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما