شناسهٔ خبر: 50691786 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبرداری از ۳۰ شهروند با پرداخت بیعانه/ کشف کالای قاچاق با ارزش بیش از ۲۶ میلیارد ریال در فیروزآباد

مهم‌ترین حوادث ۱۸ آبان ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 کشف کالای قاچاق با ارزش بیش از ۲۶ میلیارد ریال در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: در اجرای طرح ۳ روزه مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۱۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۹ هزار و ۴۴۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۶ هزار و ۵۸۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل، ۱۰۰ جفت کفش، ۶۴ طاقه پارچه، ۱۶ عدد چمدان مسافرتی، ۱۲ دستگاه انواع ابزار آلات صنعتی و ۲ حلقه لاستیک خودرو خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه ۱۳ نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۲۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری از ۳۰ شهروند با پرداخت بیعانه

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری کلاهبرداری که با درج آگهی دروغین در یکی از سایت‌های آگهی محور از ۳۰ نفر از هموطنان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش خودرو (نیسان و کامیون یخچال دار) در یکی از سایت‎های آگهی محور و کلاهبرداری از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

او ادامه داد: مالباختگان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور با یک آگهی تحت عنوان خودرو زیر قیمت بازار برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ اندکی وجه به عنوان بیعانه از آنان درخواست و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی تماس آن‌ها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم در ۴ استان دیگر مبلغ ۷ میلیارد ریال از ۳۰ نفر از هموطنان کلاهبرداری کرده است، افزود: فرد دستگیر شده در صحبت‌های خود بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند، گفت: شهروندان در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بیضا

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از تخریب ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز در باغ شهری‎‌های منطقه پردیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم محمود نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بیضا بیان کرد: در پی مراجعه نماینده جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از دستور مقام قضائی ماموران انتظامی شهرستان بیضا به همراه نماینده جهاد کشاورزی و رئیس دادگستری به محل اعزام و نسبت به اجرای طرح قلع و قمع کاربری‌های غیرمجاز اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا با بیان اینکه در این طرح ۷ هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری و تبدیل به باغ شهری شده بود تخریب شد، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ نجفی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین سوء استفاده افراد متخلف از اراضی ملی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

سارق اماکن خصوصی در لارستان به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان لارستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و به کار‌گیری گشت‌های نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، ادامه داد: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ امجدی بر توجه و رعایت شهروندان به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی در خصوص پیشگیری از سرقت تاکید کرد و از آنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: با حکم دستگاه قضا ۱۹۵ هزار و ۲۷۹ متر مربع از اراضی ملی این شهرستان از چنگال متصرفان آزاد شد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد به همراه نمایندگان یگان حفاظت، منابع طبیعی و با نظارت و همکاری رئیس حوزه قضا و اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای، ۱۹۵ هزار و ۲۷۹ متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه ارزش اراضی ملی خلع ید شده طبق نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال بر آورد شده است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

پراید مسروقه با پلاک لیفان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف یک سواری پراید مسروقه با نصب پلاک خودرو لیفان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا بیان کرد: ماموران انتظامی بخش ششده شهرستان فسا حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او افزود: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد پلاک خودرو مربوط به سواری لیفان است و پراید نیز سابقه سرقت از شهرستان فسا دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اضافه کرد: خودرو مسروقه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد.

بازداشت سارقان موتورسیکلت در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری ۲ سارق موتور سیکلت و کشف موتور سیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی بخش جره و بالاده خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی بخش جره و بالاده هنگام گشت زنی و انجام ماموریت در سطح حوزه استحفاظی به راکب و سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت مظنون و برای بررسی موضوع به راکب موتور سیکلت دستور توقف دادند.

دستگیری متهم

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی و استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل مشخص شد موتورسیکلت کشف شده چند روز قبل در سطح شهر شیراز سرقت شده است، گفت: متهمان در بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهیزات و لوازم ایمنی هنگام پارک موتورسیکلت در خیابان و پارکینگ منازل، فرصت سرقت را از سارقان بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما