شناسهٔ خبر: 50690867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در هند

شمخانی: آمریکا همچنان در منطقه بحران آفرینی می‌کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بدو ورود به هند بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات و مولفه‌های ناامن ساز تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای حضور در سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای به هند سفر کرده است در بدو ورود به این کشور گفت: آمریکا با راهبرد تنش زایی همچنان در منطقه بحران آفرینی می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_7226299"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3272345/7226299?width=350&height=250"></script></div>

دریابان علی شمخانی که ساعاتی قبل برای حضور در سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای وارد دهلی نو شد در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از ادامه نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سه سال پیش بنیان گذاشته شد بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات و مولفه‌های ناامن ساز تاکید کرد.
وی با اشاره به تمرکز سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای بر موضوع تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان افزود: تلاش خواهیم کرد در این نشست با تشریک مساعی کشور‌های شرکت کننده و بررسی مولفه‌های بحران ساز در منطقه به ویژه افغانستان، راه کار‌های کمک به ایجاد صلح و ثبات پایدار و فراگیر در افغانستان را بررسی کنیم و به راهکار‌های عملیاتی مشترک برسیم.
شمخانی تصریح کرد: گرچه آمریکا پس از بیست سال تجاوز و اشغال افغانستان از این کشور اخراج شد، اما همچنان با راهبرد تنش زایی به بحران آفرینی ادامه می‌دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با ابراز خرسندی نسبت به افزایش حضور کشور‌های منطقه در این نشست گفت: برگزاری این نشست فرصت بسیار مناسبی برای پیگیری گفتگو‌های سیاسی و امنیتی دوجانبه میان کشور‌های منطقه نیز محسوب می‌شود.
دریابان شمخانی در این سفر افزون بر سخنرانی در سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای با همتایان خود دیدار و درباره مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

نظر شما