شناسهٔ خبر: 50689332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش برای از سرگیری سفر‌های های زیارتی از ایران به سوریه

خبرگزاری صداوسیما

رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با مقامات سوری رایزنی‌های گسترده‌ای برای از سرگیری سفر‌های زیارتی به دمشق آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش هلالی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با مقامات سوری رایزنی‌های گسترده‌ای برای از سرگیری سفر‌های زیارتی به دمشق آغاز کرده است.

<div id="video-display-embed-code_7225828"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3272256/7225828?width=350&height=250"></script></div>

اظهارات:
مصاحبه ۱ و ۲ / آقای علیرضا رشیدیان-رئیس سازمان حج و زیارت
مصاحبه ۳ / نضال ماشفج - معاون وزیر گردشگری سوریه


علیرضا رشیدیان و هیات همراه در این سفر چهار روزه، قرار است، با وزیران گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه دیدار تا در زمینه ساماندهی سفر و اقامت کاروان‌های زیارتی در دمشق بحث و تبادل نظر کند.
رشیدیان اظهار داشت: این سفر برای فراهم کردن شرایط اعزام زائران ایرانی توام با سلامت و امنیت صورت گرفته است و امیداریم بتوانیم با مسئولان سوری به جمع بندی برسیم که، در هفته‌های آتی سفر‌های زیارتی از سر گرفته شود.
سوری‌ها هم که پیشتر از جنگ ۱۸ درصد درآمد ناخالص ملی خود را از بخش زیارت و گردشگری تامین می‌کردند، حالا برای حضور زوار ایرانی در سوریه ابراز علاقه مندی می‌کنند.
نضال ماشفج معاون وزیر گردشگری سوریه در این خصوص عنوان کرد: ما در وزارت گردشگری علاقمند به از سرگیری سفر‌های زیارتی به ویژه میزبانی زوار کشور دوست و برادرمان ایران هستیم.
آخرین خبر‌ها از حرم حضرت زینب (س) حکایت از آن دارد که به همت ستاد بازسازی عتبات، توسعه عمرانی حرم در دست اقدام است و صحن مطهر آن حضرت در حال مسقف شدن می‌باشد.

نظر شما