شناسهٔ خبر: 50688402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نشریات دانشجویی|

حرفی خودمانی با دکتر جهان‌بین

آقای جهان‌بین متاسفانه در برخی جلسات دانشجویی‌ای که در یکسال گذشته در استان‌ها داشته‌اید، بعضا جلسه به تنش کشیده شده و بارها دانشجویان از نحوه رفتار شما با منتقدان گلایه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وحید شورابی؛ دکتر فرزاد جهانبین جزو نیروهای مخلص و دلسوز انقلاب است که در یک سال گذشته عملکرد نسبتا قابل قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی داشته است. اوایل حضور ایشان در معاونت فرهنگی دانشگاه، مصادف شد با پایان مسئولیت بنده در مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه که همکاری خوبی با یکدیگر در این مدت کوتاه داشتیم‌. آقای جهانبین به درستی نقاط ضعف جنبش دانشجویی در دوران فعلی را شناسایی کرده است. ضعف در مبانی فکری و عقیدتی، عدم توجه کافی به رسالت هایی همچون تبیین و روشن گری، عدم درک صحیح از آرمان گرایی و بی توجهی به واقعیات و... از جمله مواردی است که ایشان در مجامع دانشجویی و جلسات کاری همواره روی آن تاکید داشته اند.

 


تا اینجای قضیه با ایشان هم‌نظر هستم و این مسائل دغدغه بنده نیز هست. اما نسبت به سبک مواجهه ایشان به نقدها و مطالبات دانشجویی که ممکن است به حق هم نباشد، نقد اساسی دارم! نحوه مواجهه شما با بیانیه ها و مطالبات دانشجویی بسیار نگران کننده است... اینکه چند تشکل دانشجویی نسبت به مسدود شدن سامانه آموزشی از سوی دانشگاه به علت عدم پرداخت بدهی اعتراض کنند و شما در پست اینستاگرامی به آنها طعنه و متلک بیندازید و از آنها به دلیل عدم توجه واقعیات و ساده سازی مسئله گلایه کنید و سپس در پست بعدی ساده سازان را منافق بخوانید چه معنایی دارد؟!

 


این ادبیات در شأن یک معاون دانشگاه که خود را انقلابی می داند و دغدغه تربیت دانشجو را دارد نیست. بنده اصلا موافق نامه اعتراضی دانشجویان نبودم و نیک می دانم که وضعیت مالی دانشگاه از لحاظ درآمدی مناسب نیست و دانشجو موظف است بدهی خود با دانشگاه صاف نماید و اگر این اتفاق نیفتد معیشت هزاران نفر از کارکنان دانشگاه به خطر می افتد. اما اینکه چند دانشجوی انقلابی را به دلیل تشخیص اشتباه، غیرمستقیم منافق بخوانیم هیچ نسبتی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب ندارد. رفتار رهبری عزیز در مواجهه با نقدهای تند دانشجویی باید برای ما الگو باشد. ایشان نقدها و تحلیل های بعضا غلط و ناحق را با سعه صدر می شنوند و البته در کمال احترام و مهربانی حرف ها را نقد می کنند و ناقد را منافق نمی خوانند!



محیط های دانشجویی، عرصه آزمون و خطا برای دانشجویان است که آینده سازان جامعه هستند. ایرادات این محیط را با سعه صدر باید رفع کرد. متاسفانه در برخی جلسات دانشجویی ای که در یکسال گذشته در استان ها داشته اید بعضا جلسه به تنش کشیده شده و بارها دانشجویان از نحوه رفتار شما با منتقدان گلایه کرده اند. اوایل سعی نمودم به طور غیرمستقیم اشتباه بودن این نوع مواجهه را به شما منتقل کنم که ظاهرا کارساز نبوده است! حفظ کرامت دانشجو و کارمند و استاد را به خوبی در جلسات مدیریتی به مدیران استان ها توصیه می کنید، لااقل خود نیز به آن پایبند باشید. سال گذشته بسیج اساتید نیز در نامه ای نسبت به افزایش حق مسئولیت مدیران انتقاد کرد که جنابعالی با موضع گیری تندتان به بسیج اساتید تاختید در حالی که مسئول دیگری باید پاسخ می داد!

 

 

موارد دیگری از منش مدیریتی تان سراغ داریم که ناشی از عدم وجود سعه صدر و حتی وجود روحیه نقد ناپذیری در شماست که در نحوه عزل و نصب اینستاگرامی برخی مدیران آن معاونت مشهود است که بنا ندارم به جزئیات آن بپردازم. درخواست حقیر از جنابعالی فقط یک چیز است. تحمل نقد (ولو اشتباه) و برخورد با احترام و سعه صدر و به قول خودتان حفظ کرامت دانشجویان! رفتار شما به عنوان معاون فرهنگی سازمان برای مدیران واحدهای دانشگاهی الگوساز است. اگر این سبک مواجهه با نقدهای دانشجویی در واحدهای دانشگاهی به تبعیت از شما مرسوم شود چه کرامتی برای دانشجو می ماند؟!

 

 

وحید شورابی - فعال دانشجویی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما