شناسهٔ خبر: 5068833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تهاجم جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن/ واکنش های بین المللی

حملات هوایی و توپخانه ای عربستان به اماکن عمومی و مناطق مسکونی در استان های صعده، صنعا، حجه و لحج یمن دیشب و بامداد امروز ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشت. سازمان ملل متحد نیز در واکنشی منفعلانه تاکید کرد: بمباران کورکورانه مناطق مسکونی نقض قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  هواپیماهای سعودی دیشب و بامداد امروز با بمباران اماکن عمومی و مناطق مسکونی یمن در استان های صعده ، صنعا ، حجه و لحج ده ها نفر را به خاک و خون کشیدند.

 

مناطق مرزی یمن به ویژه در استان های صعده و حجه نیز آماج حملات توپخانه ای و موشکی سعودی است.

 

هواپیماهای عربستان در دو روز گذشته صدها بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

 

علمای دینی یمن با صدور  بیانیه ای ضمن  محکوم کردن حملات  آل سعود به مردم بی دفاع این کشور بر اتحاد و همبستگی همه یمنی ها در مقابله با تجاوز عربستان  تاکید کردند.

 

علمای یمن همچنین انعکاس صادقانه حوادث این کشور در رسانه ها و تلاش همه ملت ها و سازمان های بین المللی و بشردوستانه را برای توقف تجاوز سعودی ها خواستار شدند.

 

همزمان 17 سازمان فعال در زمینه حقوق بشر از جمله آکسفام، امداد اسلامی و نجات کودکان، ضمن محکوم کردن جنایات عربستان برضد مردم یمن، برقراری آتش بس فوری و پایدار را خواستار شدند.

 

در این حال سازمان ملل متحد با تکرار مواضع منفعلانه اش در قبال قتل عام مردم یمن، ضمن ابراز نگرانی درباره آمار کشته های غیر نظامیان اعلام کرد: بمباران کورکورانه مناطق مسکونی نقض حقوق بین الملل است.

 

سخنگوی رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز گفت: اوضاع یمن فاجعه بار است و برای ارسال کمک  پنج روز آتش بس کافی نیست. عربستان اعلام کرده است : از فردا به مدت پنج روز حملات را به یمن متوقف می کند .
 

نظر شما