شناسهٔ خبر: 50685809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور :

علما، سران طوایف،ومعتمدان موثردر حفظ وحدت سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

همایش علما، سران طوایف، معتمدان و نخبگان سیستان و بلوچستان ظهر امروز باحضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، سرلشکرباقری دراین مراسم که امروز در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، گفت: مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان با تقدیم بیش از 2هزار شهید در تمامی عرصه های انقلاب، حضور فعال و چشم گیرداشته اند.

وی بابیان اینکه در سایه وحدت، همدلی و اتحاد بین همه اقشار جامعه، شاهد امنیت پایدار در استان هستیم، افزود: امیدواریم رویکرد دولت مردمی سیزدهم در تخصیص منابع و اعتبارات در جهت بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم استان، موجب جذب سرمایه گذاری های بیشتر برای توسعه زیرساخت های صنعتی، تولیدی و خدماتی شود و طرح های عمرانی بزرگ هم همچون راه آهن چابهار – زاهدان و کریدور جنوب – شمال هر چه زودتر تکمیل شود.

<div id="video-display-embed-code_7224700"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3271850/7224700?width=400&height=300"></script></div>

در این مراسم سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق هم با اشاره به تاریخچه فرهنگی و تمدنی سیستان و بلوچستان، گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم زندگی مسالمت آمیز همه اقوام و مذاهب در سایه امنیت پایدار و مشارکت و همکاری مردم استان هستیم.

تعدادی از سران طوایف و معتمدان استان هم در این همایش برای مشارکت در طرح های خدماتی و عمرانی اعلام آمادگی کردند و بر حمایت و وفاداری همیشگی خود نسبت به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور همچنین روز گذشته از مرزهای سراوان، ریمدان و میرجاوه سیستان و بلوچستان بصورت هوایی و زمینی بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر باقری به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در میرجاوه، گفت: با تلاش نیروی زمینی سپاه و مرزبانی نیروی انتظامی در مرزهای سیستان وبلوچستان مشکل خاصی وجود ندارد و کشور پاکستان هم در حال انجام تعهدات خود در خصوص امنیت مرز است.
وی با بیان این که در این سفر 3 روزه از بازارچه های مرزی جنوب استان و پایانه و گمرک مرزی میرجاوه هم بازدید کردم، افزود: در دیدار ماه گذشته با همتای پاکستانی خود درخصوص انسداد مرز و گشت های مشترک و از همه مهم تر بازارچه های مرزی گفتگو کردیم و هر دو کشور بر توسعه منطقه و کمک به معیشت مرزنشینان از طریق فعالیت بازارچه های مرزی تاکید کردند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور همچنین در بازدید از نمایشگاه کشفیات ۷ ماهه نیروی انتظامی در زاهدان، توسعه فعالیتهای این نیرو را در سیستان وبلوچستان دلگرم کننده دانست و گفت: وضعیت استان به گونه ای است که برخی از ناهنجاری ها مانند قاچاق مواد مخدر در آن وجود دارد و میزان کشفیات در سال گذشته و در روزهای اخیر نشان از تلاشهای مضاعف در مبارزه با این پدیده شوم دارد.

نظر شما