شناسهٔ خبر: 5068005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان هاي بين المللي بمباران استان صعده يمن را محکوم کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 94/02/21
تعدادی از سازمان های مدافع حقوق بشر روز یکشنبه تشدید فزاینده حملات هوایی عربستان به استان صعده در شمال غرب یمن را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، سازمان های بشردوستانه اعلام کردند حدود 70 هزار نفر از جمله 28 هزار کودک از استان صعده، مقر حوثی ها در شمال غرب یمن، زیر آتش بمباران های هوایی گریختند.
17 سازمان فعال در زمینه حقوق بشر از جمله آکسفام، امداد اسلامی و نجات کودکان تشدید فزاینده بمباران استان صعده را محکوم کردند و آتش بس فوری و پایدار را خواستار شدند.
داو محمد، مدیر سازمان بشردوستانه مراقبت بین المللی برای یمن اعلام کرد « توقف خصومت و دشمنی فوریت دارد تا کمک های بشردوستانه به یمن ارسال شود ».
داو محمد افزود « همه طرف های درگیر در بحران یمن باید برای دست یافتن به راه حل سیاسی برای بحران مشارکت کنند ».
این درخواست در حالی مطرح می شود که تلاش ها برای برقراری آتش بس افزایش یافته است تا به بیش از شش هفته حملات هوایی ائتلاف کشورهای عربی به ریاست عربستان سعودی علیه حوثی ها یمن خاتمه داده شود.
در حالی که صعده شنبه نیز برای دومین شب متوالی بمباران شد، سازمان ملل متحد درباره آمار کشته های غیر نظامیان ابراز نگرانی و اعلام کرد بمباران کورکورانه مناطق مسکونی نقض حقوق بین الملل است.
سازمان بشردوستانه نجات کودکان نیز اعلام کرد اکثر ساکنان به علت محاصره عملی که کمبود شدید سوخت را موجب شده است، قادر نبودند از منطقه بگریزند.
152/146

نظر شما