شناسهٔ خبر: 50676341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاری: هر ایده خلاقانه اشتغالزا مورد حمایت قرار می‌گیرد

گرگان- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: هر ایده خلاقانه که باعث ایجاد اشتغال در کشور شود مورد استقبال و حمایت قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در بازدید از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری توسکا در گرگان افزود : به عنوان مثال گردشگری کشاورزی ایده جدیدی است که مورد استقبال قرار گرفته است و روز به روز هم در کشور توسعه می یابد.

وی اظهارداشت: توسعه شرکت‌های خلاق از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار و راهبردی این معاونت است که به صورت جدی دنبال می شود.

ستاری خاطرنشان کرد : پیش از این تنها شرکت‌های دانش‌بنیان در این معاونت مورد توجه و استقبال بودند که این رویکرد اکنون تغییر کرده است.
مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری گرگان نخستین مزایای گردشگری کشور است که توانسته گردشگران زیادی را تاکنون جذب کند.

مزرعه گردشگری توسکا به مساحت پنج هکتار شامل بخش های پرورش تمشک، توت‌فرنگی، سبزی‌ و صیفی‌جات، نگهداری حیوانات و فضای آموزش کشاورزی است که بخش عمده کاشت، داشت و برداشت محصول در این مزرعه بر اساس الگوی کار داوطلبانه توسط گردشگران انجام می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز از طریق فرودگاه گرگان وارد گلستان شد و در بدو ورود از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری توسکا اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور بازدید و سپس نخستین کارخانه نوآوری گلستان با حضور جمعی از مسوولان استانی در گرگان افتتاح کرد. در این کارخانه ۲۴ واحد فناور مستقر هستند که در زمینه‌های تولید محصول شوینده قلیایی فعالیت دارند.

بهره‌برداری از سه طرح نوآورانه شامل خانه خلاق و نوآوری تقوی، مرکز نوآوری سلامت و خط تولید ‌پایلوت لبنیات و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان، دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گلستان است.

گلستان حدود ۱۵۰ واحد فناوری فعال دارد.

نظر شما