شناسهٔ خبر: 50675989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از صبح روز پنجشنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با اعلام هشدار سطح نارنجی، پیش‌بینی کرد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمال‌شرقی و عبور امواج در تراز میانی جو، شرایط جوی استان از صبح روز پنجشنبه تا جمعه شب علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها و لغزندگی سطح جاده ها در مناطق ساحلی و جلگه‌‏ای، جاده ها و محورهای کوهستانی نیز به علت مه آلودگی ، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها نیز همراه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، سامانه جدید بارشی که مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با بارش باران گاهی به صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه، رعد و برق و طوفانی شدن دریا همراه است و بارش‌ها در در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. 

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی، مقاوم سازی سازه‌های موقت و تابلوهای تبلغیاتی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواسته شده است ،هنگام تردد جاده ای جوانب احتیاط را رعایت کنند. 

هواشناسی مازندران در این اخطاریه همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، از کشاورزان و دامداران خواسته است نسبت آماده سازی سامانه گرمایشی واحدهای گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری‌ها اقدام کنند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در روز جمعه با ۱۰ درجه کاهش به ۱۲  درجه سانتگیراد بالای صفر خواهد رسید و در مناطق مرتفع و کوهستانی نیز دمای هوا در کیاسر از ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر طی امروز با ۹ درجه کاهش در روز جمعه به پنج درجه بالای صفر می‌رسد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران ، شرایط جوی استان طی امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم همراه است اما از چهارشنبه شب با ورود سامانه جدید بارشی، هوای استان ابتدا از سمت غرب ابری می شود و به تدریج تمام مناطق را فرا می‌گیرد، با وزش باد شدید و به تدریج با بارندگی همراه خواهد بود.

شرایط جوی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ابری همراه با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز شنبه هفته آینده را ابری با احتمال بارش پراکنده باران، وزش باد و در اواخر روز به تدریج با کاهش ناپایداری و صاف و در روز یکشنبه را نیز

صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی کرده است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که قائمشهر با ۲۰ و رینه لاریجان و سیاه بیشه با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

طبق جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه تا صاعت هشت صبح فردا چهارشنبه را با باد ملایم و موج کوتاه پیش‌بینی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما