شناسهٔ خبر: 50667404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی/ ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

کارشناس هواشناسی گفت:بارش باران مجدد از چهارشنبه شروع می‌شود و پنجشنبه گستره بارش‌ها مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را در بر خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امشب در مناطقی از شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی و هرمزگان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف انتظار می رود.

او ادامه داد: روز سه‌شنبه در کرمان ، جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان ، جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز ، خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان بارش پراکنده رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

ضیائیان توضیح داد: چهارشنبه به‌تدریج با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر بارش باران آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پنجشنبه گستره بارش ها مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین شرق اصفهان را در بر خواهد گرفت افزود: در شرق سواحل دریای خزر بارش باران همراه با کاهش دمای نسبی رخ می‌دهد و دریای خزر نیز مواج است.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز جمعه بارش در شمال غرب کاهش‌یافته و به مناطقی از خوزستان ،چهارمحال‌وبختیاری، سمنان و خراسان شمالی گسترش می‌یابد.

ضیائیان یادآور شد: طی امشب تا چهارشنبه در مناطق صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز، مرکزی و آذربایجان شرقی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی و وزش باد است . بیشترین دمای تهران به ۱۵ درجه و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما