شناسهٔ خبر: 50664272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون آموزش مجلس

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردا به مجلس معرفی می شود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را اولویت مجلس عنوان کرد و گفت: فردا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود و ما در بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی حساسیت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا منادی روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور معاون اول و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی گفت: اگر بخواهیم به جایگاهی برسیم آموزش مهمترین و بهترین ابزار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه مجلس به بحث مدرسه سازی توجه ویژه داشته است،‌ گفت:  سال گذشته علاوه بر بودجه آموزش و پرورش، مجلس  ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابعی برای نوسازی مدارس تعیین و تقدیم آموزش و پرورش کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس یازدهم آموزش وپرورش اول است، یادآور شد: زمان رای اعتماد به کابینه به همه وزیران جز وزیر آموزش و پرورش رای دادیم چون آموزش و پرورش برای ما اول بود. ما ایستادیم تا قویترین وزیر بیاید. فردا وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود و ما همان حساسیت را خواهیم داشت.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط محروم هنوز مدارس کپری و غیرمطمئن وجود دارد، گفت: دغدعه دیگر  این است که بسیاری از مدارس به ظاهر سرپا نیاز به استحکام و بازسازی دارند. دغدغه سوم ورود آموزش مجازی به نیازمندی‌هایمان بدون آمادگی بود. حتی معلم‌های ما آموزش مجازی ندیدند و برای این کار تربیت نشدند.

وی افزود: ۳ ونیم میلیون دانش آموز موبایل و لپ تاپ و چنین وسایل و تجهیزات مورد نیاز را ندارند.

منادی اظهار کرد: طبق قانون ۵۰درصد مدارس باید به سمت مهارت برود که الان این میزان ۳۵درصد است و دولت عقب است. از دوستان خیر میخواهم برای هنرستان‌ها و مراکز مهارتی که ما در مجلس اعتبار ویژه در نظر گرفتیم و شما هم به مدارس فنی و حرفه‌ای کمک کنید.

وی ادامه داد: 13/50درصد بودجه امسال آموزش و پرورش بود که 8/3 درصد از بودجه عمومی اعمال شد.

منادی با اشاره به بررسی طرح رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: معلمان را رتبه بندی می‌کنیم تا معلم خوب از معلم ضعیف مشخص شود . وزارت آموزش و پرورش موافقت کرد  ۲۵هزار میلیاردتومان بودجه برای رتبه بندی اختصاص دهد که با این رقم بودجه می‌شود ۱۲ و نیم درصد از بودجه مصوب سال گذشته.

رییس کمیسیون‌آموزش مجلس در پایان از معاون اول رییس جمهوری خواست لایحه رتبه بندی به سرانجام برسد.

نظر شما