شناسهٔ خبر: 50661951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران: توليد اتوبوس با سرعت در حال اجراست

صاحب‌خبر -
مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران: توليد اتوبوس با سرعت در حال اجراست
خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: 110 دستگاه اتوبوسی که امروز بهره‌برداری شد، در چارچوب قرارداد ساخت 175 دستگاه اتوبوس با شرکت خودرو دیزل است و وارد 10 خط در 10 منطقه شهر تهران خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمود ترفع، امروز در مراسم بهره برداری از 110 دستگاه اتوبوس درون شهری افزود: روزی که برنامه‌های شهردار تهران را در صحن شورا ارائه کردم متوجه شدم که آقای زاکانی توجه بسیاری به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد. او دو هفته پس از تصدی منصب شهردار تهران، اصرار و پیگیری بسیاری برای عقد قرارداد و نوسازی ناوگان داشت که بالاخره قرارداد امضا شد و حمایت و پیگیری شهردار تهران بسیار جای تقدیر دارد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه اضافه کرد: امید است که در ادامه مسیر حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر تهران را داشته باشیم و اعضای شورای اسلامی شهر تهران شناخت خوبی روی مسائل حمل و نقل عمومی دارند.
ترفع ضمن اشاره به پیگیری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اتوبوس‌های برقی، گفت: یک قرارداد نوسازی ناوگان شامل 50 دستگاه اتوبوس برقی داریم که بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری کرده است.
او با بیان اینکه نخستین‌بار است که بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی سرمایه گذاری می‌کند، بیان کرد: قرارداد نوسازی مربوط به راه اندازی یک خط از میدان جمهوری تا میدان بهارستان است. منتهی در قرارداد شرطی وجود دارد که باید مصوبه‌ای از شورای اسلامی شهر تهران دریافت شود که در صورت اخذ این مصوبه، قرارداد جاری می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ پس از 6 ماه از جاری شدن قرارداد 50 دستگاه اتوبوس برقی تمام الکتریک بدون برق بالاسری، این خط به عنوان نخستین خط اتوبوس برقی کشور اجرا می‌شود.
ترفع با اشاره به طراحی نوین و جدید 175 دستگاه اتوبوس تک کابین شهری، گفت: این 110 دستگاه اتوبوس وارد 10 خط در 10 منطقه شهر تهران می‌شود و این خطوط از بین خطوطی انتخاب می‌شود که بیشترین گلایه را شهروندان به خاطر کمبود اتوبوس و تاخیر داشتند.
او توضیح داد: اتوبوس‌هایی که از 10 خط قبلی خارج می‌شود هیچکدام بدون فعالیت نمی‌ماند بلکه اتوبوس‌های قدیمی در 17 خط اتوبوسرانی، تعداد ناوگان سازمانی خطوط دیگر را تکمیل می‌کند یعنی با ورود 110 دستگاه اتوبوس، ظرفیت 27 خط اتوبوسرانی از 210 خط در مرحله نخست تکمیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بیان کرد: همزمان با ورود 65 دستگاه اتوبوس دیگر در مرحله دوم، هشت خط دیگر تا یک ماه آینده نوسازی و اتوبوس‌های این خط به 12 خط دیگر منتقل می‌شود. در مجموع حدود 50 خط اتوبوسرانی با قرارداد 175 دستگاهی تکمیل می‌شود و رضایت مندی شهروندان هنگام استفاده از خدمات اتوبوسرانی افزایش می‌یابد.
ترفع با تاکید بر فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در کشور، عنوان کرد: فاصله بسیاری میان تأمین اتوبوس اتفاق افتاده است که تأمین آن برای شهرداری غیرممکن است و کمک دولت را می‌طلبد و با توجه به تعامل خوب شهردار تهران با دولت، امید است که بتوان از منابع دولتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فرسوده استفاده کرد.
او با بیان اینکه یک سوم بهای بلیت اتوبوسرانی را باید دولت، شهروندان و شهرداری بپردازد، گفت: متاسفانه دولت طی این سال‌ها سهم خود را نپرداخته و شهرداری با پرداخت یارانه پیمایشی سهم خود و دولت را پرداخت کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد یارانه پیمایشی بخش خصوصی افزایش یابد.
ترفع در ادامه توضیح داد: با توجه به تورم، افزایش نرخ ارز و تحریم ها، هزینه‌ها افزایش یافته و در دوران کرونا درآمد بخش خصوصی حدود 67 درصد کاهش یافته است و ارائه خدمات برای بخش خصوصی دیگر اقتصادی نیست و اگر از بخش خصوصی موجود حمایت نشود باعث می‌شود که تعداد دیگری از اتوبوس‌ها نظیر اتوبوس‌هایی که طی این دوسال از چرخه فعالیت خارج شدد، خارج شود.
او با بیان اینکه باید یارانه بلیت دولت به رقمی افزایش یابد که کمکی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کرده باشد، عنوان کرد: در بودجه 1400 حدود هزار میلیارد تومان یارانه برای کل کشور در نظر گرفته شده است که در تخصیص نخست 30 میلیارد تومان به اتوبوسرانی رسید و با تنظیم بازار مالی حدود 50 درصد آن یعنی 15 میلیارد تومان به دست اتوبوسرانی می‌رسد.

نظر شما