شناسهٔ خبر: 50661758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبر خوش شهردار برای شهروندان تهرانی؛

زاکانی: برای رسیدن به رکورد 5500 دستگاه اتوبوس در تهران تلاش می کنیم

صاحب‌خبر -
زاکانی: برای رسیدن به رکورد 5500 دستگاه اتوبوس در تهران تلاش می کنیم
خبرگزاری آریا - زاکانی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران به شدت فرسوده است، گفت: قرار است 2000 دستگاه اتوبوس در ناوگان بازسازی و 1200 دستگاه اتوبوس نیز با تهاتر نفت تامین شود. تلاش این است اتوبوس برقی را وارد مدار کنیم. در گام اول در یک دوره گذار، نیاز تهران به تحول درحوزه اتوبوسرانی را پیش رو داریم و در گام دوم به سمت اتوبوس‌های برقی حرکت خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آیین رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران- دوشنبه 17 آبان 1400- در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که امروز مشهود است اراده دولت برای بالابردن سطح خدمت در کشور به طور مستقیم و با واسطه از طریق شهرداری‌ها است. بنابراین جبران کاستی‌ها در بخش مترو نیز محقق خواهد شد و دولت تعهدات خود در بخش حمل و نقل عمومی را انجام خواهد داد.
شهردار تهران افزود: در تهران 5500 اتوبوس فعال وجود داشت اما متاسفانه امروز با فرسودگی سنگینی مواجهیم و حدود 2220 دستگاه در 210 مدار در حال خدمت رسانی هستند. تمهیداتی اندیشیدیم که در بخش اول آن خرید 175 دستگاه اتوبوس بود که 110 دستگاه آن امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که قرارداد آن یک ماه و نیم قبل امضا شد. یکی از ویژگی های این اتوبوس‌ها خدمت رسانی به معلولان و جانبازان است.
زاکانی ادامه داد: بر اساس تفاهمی که در وزارت کشور صورت گرفت سهم 1200 اتوبوس تهران از طریق تهاتر نفت جبران می‌شود و عملا 1200 دستگاه اتوبوس در ماه‌های آینده به ناوگان تهران اضافه خواهد شد. مشکل این کار قبول امکان و اعتبار بود که از طریق تهاتر حل شد.
او عنوان کرد: همچنین 700 دستگاه اتوبوس که عمده آن مربوط به بخش خصوصی‌ است از مدار خارج شده که با اشکال در مخازن گاز روبرو بودند، بنا شد که شهرداری برای حل مشکل مخازن گاز این اتوبوس‌ها کمک کند. بنابراین 300 دستگاه از آنها با حل مشکل مخازن در آینده نزدیک وارد چرخه می شوند. علاوه براین 400 دستگاه از این اتوبوس‌ها علاوه بر مشکل مخازن نیاز به بازسازی دارند که در اعتبار 2100 دستگاهی که قرار است وارد ناوگان اتوبوسرانی شود، گنجانده شد.
شهردار تهران اضافه کرد: شهرداری در حال بازگشت به شرایطی است که اوج ارائه خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی تهران با حدود 5500 دستگاه اتوبوس بود. تلاش می کنیم به کارگیری اتوبوس های برقی را نیز تجربه کنیم. برای یکی از خطوط 50 دستگاه اتوبوس برقی از طریق خرید راهبردی از بخش خصوصی تامین خواهد شد که قرارداد آن منعقد شده است تا به تدریج به سمت اتوبوس‌های برقی سوق پیدا کنیم و شهر تهران را برای شهروندان زیست پذیر، پاک و مطلوب کنیم.
زاکانی بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به شدت فرسوده است. اتوبوس‌های تزریق شده بخشی از کمبودها را جبران می کند. قرار است 2000 دستگاه اتوبوس در همین ناوگان بازسازی و 1200 دستگاه نیز با تهاتر نفت تامین شود. تلاش این است که تا جایی که ممکن است اتوبوس برقی را وارد مدار کنیم. در گام اول در یک دوره گذار، نیاز تهران به تحول درحوزه اتوبوسرانی را پیش رو داریم و در گام دوم به سمت اتوبوس‌های برقی حرکت خواهیم کرد.

نظر شما