شناسهٔ خبر: 50656521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار تهران خبر داد:

وعده دولت برای تامین ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با تهاتر نفت برای تهرانی‌ها

شهردار تهران از تصمیم دولت برای تامین سه هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس با تهانر نفت خبر داد که هزار و ۲۰۰دستگاه آن به شهر تهران اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، "علیرضا زاکانی" شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید گفت: موضوع حمل و نقل در شهر تهران از بسیاری جهات از بعد رفاه و آسایش شهروندان گرفته تا کاهش ترافیک و مشکلات متعددی که از قبل آن ایجاد می شود و همچنین از نظر زیست محیطی حیاتی است.

او ادامه داد: موضوع حمل و نقل در تهران با یک فرسودگی و عدم کفایت ارایه خدمت روبرو است که به واسطه نبود تجهیزات و زیرساخت های لازم رقم می خورد. در شهرداری و بخش خصوصی هر دو باید مورد توجه قرار گیرند و از این نظر آغاز کار این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس عملا شروع یک اقدام جدی در جهت تامین این نیاز است.

زاکانی گفت: امسال در بخش اتوبوسرانی شروع اقدامات با این ۱۷۵ دستگاه است که ۱۱۰ دستگاه آن امروز وارد چرخه می شود البته کار به اینجا ختم نخواهد شد.

وی خبر از موافقت دولت در تامین ناوگان اتوبوسرانی داد و گفت: دولت بعد از دوازده سال مسیری که تعهدات خود را نسبت به شهرداری انجام نمی داد طی توافقی که وزیر کشور و مجموعه موجود برای توسعه ناوگان حمل و نقل داشت بنا شد که از سه هزار و ۶۰۰ دستگاهی که با تهاتر نفت تامین می شود سهم هزار و ۲۰۰ تایی تهران را تامین کنند.

شهردار تهران ادامه داد: دومین تصمیم دولت این بود که سهم هزار دستگاه اورهال و بازسازی اتوبوس های تهران را به دو هزار دستگاه ارتقا دهد. همچنین از ۷۰۰ دستگاهی که مخزن گاز آنها مشکل دارد، ۴۰۰ دستگاه هم نیاز به مخزن و هم نیاز به اورهال دارد که انجام می شود  و عملا یک افق ۳ هزار و ۶۷۵ دستگاه برای ما ایجاد خواهد شد که در ناوگان قرار می گیرد.

او افزود: این در کنار دو هزار و ۲۰۰دستگاه فعال است و ما را به موقعیت اوج فعالیت ناوگان اتوبوسرانی باز می گرداند.  تلاش ما بازگشت به اوج است و در کنار آن مسیر ثانویه را طی می‌کنیم که برقی شدن اتوبوس هاست.برای آن نیز قرار شد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت بخش خصوصی تامین شود.

نظر شما