شناسهٔ خبر: 50656491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزايش آلاينده‌ها در تهران، کرج و ساير کلانشهر‌هاي صنعتي

صاحب‌خبر -
افزايش آلاينده‌ها در تهران، کرج و ساير کلانشهر‌هاي صنعتي
خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت به ویژه در تهران و کرج، نسبت به آلودگی هوا برای گروه‌های حساس در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم فریبا گودرزی گفت: امروز بارندگی و گاهی رعدو برق، در جنوب کشور، همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، یزد، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، رخ می‌دهد. همچنین برای نقاط مرتفع و سردسیر استان‌های فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌و‌بختیاری بارش برف، پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: سه‌شنبه در برخی نقاط کرمان، هرمزگان و برخی نقاط تنگه هرمز، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.
گودرزی گفت: از اواخر چهارشنبه، سامانه بارشی جدیدی از شمال وارد کشور می‌شود و در نوار شمالی کشور، کاهش دما مورد انتظار است. در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و بلندی‌های البرز مرکزی نیز بارندگی مورد انتظار است.
به گفته وی، دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم است. در عین حال از امروز تا چهارشنبه برای مناطق صنعتی و پرجمعیت به ویژه برای تهران و کرج انتظار افزایش آلاینده‌ها وجود دارد و شرایط جوی برای گروه‌های حساس، ناسالم می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی و با بیشینه دمای 15 درجه بالای صفر است.
وی ادامه داد: ایستگاه خیرآباد زنجان با 11 درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور و جزیره ابوموسی و جاسک با 33 درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور گزارش شد.

نظر شما