شناسهٔ خبر: 506529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سال گذشته

550 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین اصفهانی آزاد شدند

اصفهان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی 550 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین استان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در جشن گلریزانی که به همت ستاد دیه استان و جمعی از خیرین برگزار شد، ˈاحمد خسروی وفاˈ افزود: سال گذشته ستاد دیه استان با اخذ رضایت از شاکیان، کمکهای مالی دولت و همت بلند خیرین و در مجموع با مبلغی بالغ بر 512 میلیارد ریال زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: با این اقدام بزرگ استان اصفهان رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داد.

خسروی وفا خاطر نشان کرد: ستاد دیه استان از بدو تأسیس تاکنون چهار هزار زندانی جرایم غیر عمد را آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان برگردانده است.

رییس کل دادگستری با اشاره به اینکه اکنون 600 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان چشم امید به نتیجه این جشن دارند، گفت: برای آزادی این تعداد مبلغ 600 میلیارد ریال نیاز است.

در این مراسم ˈیساقیˈ نائب رییس هیأت مدیره ستاد دیه کشور بر رعایت قانون و نظامات دولتی تأکید کرد و گفت: باید با همکاری دستگاهها و با تلاش و عزم جدی به سمتی پیش رویم که هر ساله شاهد کاهش آمار جرایم باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی (ع) که عدل بهتر از احسان است، افزود: قطعاً خیرین و نیکوکاران همواره برای مرهم زخمها و روشن سازی خانه تاریک نیازمندان آماده و پیشگامند اما افزون بر این کمکها باید ترویج قانونگرایی نیز بشود.

جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شامگاه سه شنبه در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.

د/510/607

نظر شما