شناسهٔ خبر: 50651443 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به سند تحول قضایی مورد انتظار رئیس قوه قضاییه است

معاون اول قوه قضاییه: توجه به سند تحول قضایی و تدوین برنامه‌های عملیاتی متناسب با آن انتظار رئیس قوه قضاییه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

صاحب‌خبر -

توجه به سند تحول قضایی مورد انتظار رئیس قوه قضاییه استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم وجدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز همه قوای سه گانه همدل و جهادی با کمک همدیگر برای حل مشکلات مردم گام برمی دارند که گام‌های استواری نیز برداشته اند و مردم نیز چشم شان به این قوای سه گانه است که مشکلات را برطرف کنند.
وی گفت: وقتی کار‌های بسیار بدی اعم از فعل و ترک فعل‌هایی در دولت قبل صورت گرفته است که نباید صورت می‌گرفت؛ تلاش دولت فعلی برای جبران ترک فعل‌ها و کار‌هایی است که نباید انجام می‌شد.
حجت الاسلام مصدق ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در بازدید‌ها و بازرسی‌هایی که در سراسر کشور انجام می‌دهد به کمک دولت آمده است تا بتواند کاستی‌ها را برطرف کند.
وی گفت: سازمان ثبت نیز به عنوان کهن‌ترین دستگاه حاکمیتی در این مدت فعالیت خوبی داشته و امروز انتظار از رئیس جدید سازمان ثبت اسناد آن است که در راستای سند تحول قضایی به تدوین برنامه‌های عملیاتی به منظور تحقق این سند اقدام کند و اجرای این سند تحول مورد انتظار و خواسته رئیس قوه قضاییه است.
معاون اول قوه قضاییه افزود: البته این سند به برنامه نیاز دارد و انتظار ما این است که برنامه‌هایی با زمان بندی مشخص تدوین و عملیاتی شود.

 دفاتر اسناد رسمی متناسب با نیاز مردم افزایش یابد 

معاون اول قوه قضاییه به ضرورت توجه به اجرای کاداستر در کشور اشاره کرد و گفت: دفاتر اسناد رسمی متناسب با نیاز مردم افزایش یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق در ادامه افزود: هرکسی در هر جایگاهی اگر بداند که خداوند ناظر به اعمال او است متوجه می‌شود که وظیفه خود را چگونه باید انجام دهد.
وی به همکاری سه قوا در کشور و مساعدت دستگاه قضا به دولت برای پیشبرد امور در همه زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: چشم امید مردم به سه قوا است و امروز هر یک از این سه قوه، با رویکرد رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق به بازدید رییس قوه قضاییه از سازمان اموال تملیکی کشور اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه از دولت درخواست ساماندهی اموال تملیکی و گمرکات را داشت و در همین راستا خود دستگاه قضا نیز وارد عمل شد و برای رفع مشکلات مردم به کمک دولت آمد.
وی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین دستگاه‌های اداری و حاکمیتی یاد کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از فعالیت‌های اجرایی را به نهاد‌های مدنی خاص مثل دفاتر ازدواج و طلاق واگذار کرده است.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: ساختار سازمان ثبت به گونه‌ای است که جزو سازمان‌های مترقی حاکمیتی بوده که فعالیت‌های خوبی در زمان مدیریت آقای خداییان و البته قبل‌تر از آن انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به انتظارات قوه قضاییه از رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برنامه عملیاتی را به منظور تحقق موارد شش‌گانه‌ای که در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه آمده است، تدوین و برنامه‌هایشان را بر این موارد تنظیم کنید.
وی توجه به سند تحول قضایی را از جمله انتظارات قوه قضاییه از رییس جدید سازمان ثبت دانست و ادامه داد: این دوره، دوره تحول و تعالی است و بنیانی که آیت‌الله رئیسی آغاز کرد، به صورت جهشی درباره اجرای سند باید مد نظر قرار گیرد.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: سند تحول نیازمند برنامه و فعالیت است و باید متولیان، آن را بنویسند لذا انتظار است رئیس جدید سازمان ثبت، برنامه عملیاتی روشن و هدفمند با زمان بندی مشخص ارایه و انجام دهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق با تاکید بر اینکه ترفیع جایگاه سازمان از نظر حاکمیتی و افکار عمومی مورد انتظار است، گفت: جایگاه سازمان ثبت اسناد به هر وسیله ممکن حتی در صورت نیاز با تصویب قانون، باید ترفیع پیدا کند.
وی کاهش تصدی گری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلب مشارکت‌های مردمی و تقویت نهاد‌های تخصصی را از دیگر انتظارات قوه قضاییه دانست و گفت: صیانت و حمایت از حقوق مالکیت آحاد جامعه در مجامع بین المللی مورد انتظار است.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررات با کمک همکاران مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود کدام مقرره مانع بیشرفت است؛ لذا ما در قوه قضاییه آمادگی هموار کردن مسیر با کمک مجلس شورای اسلامی را داریم چراکه مجلس امروز به صورت جدی با قوه قضاییه همراه است.
وی افزود: توسعه و متناسب سازی اسناد رسمی مورد انتظار است و اینکه اعلام کنید که برای رفع مشکلات مردم به چه تعداد دفتر نیاز است.
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای کاداستر در کشور، گفت: در زمان آقای خداییان زحمات زیادی در این حوزه کشیده شد و امیدواریم رییس جدید این موضوع را با جدیت دنبال کند.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق ضمن آرزوی توفیق برای خداییان رییس سابق سازمان ثبت در سمت جدید خود به عنوان رییس سازمان بازرسی گفت: زمانی که صحبت از جایگزینی آقای خداییان شد رییس قوه قضاییه بر دو موضوع برای انتخاب فرد جدید تاکید داشت، نخست آشنایی با فناوری نوین و دوم آنکه فرد منتخب از نیرو‌های جوان باشد.

 توجه رئیس قوه قضاییه به بکارگیری مدیران جوان و باانگیزه 

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه در تلاش است برای بدنه قوه قضاییه نیرو‌های جوان جدیدی وارد صحنه شود و هدفشان آن است تا نیرو‌های جوان را وارد عرصه مدیریت قضایی و اداره قوه قضاییه کند.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: گاهی برخی می‌گویند که فلان شخصی که انتخاب شده کار مدیریت کشوری نکرده است که در پاسخ باید گفت به هرحال این اقدام باید از جایی آغاز شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق با اشاره به فعالیت بابایی رییس جدید سازمان ثبت گفت: وی به عنوان معاون رییس کل دادگستری استان تهران، معاون فناوری و اطلاعات دادگستری و مستثشار یکی از شعب رسیدگی کننده به مفاسد اقتصادی خدمت می‌کرد که به خوبی درخشید؛ وی نیروی جوان، ارزشی، انقلابی و دارای فضل و اندیشه و علم بوده و امیدواریم خداوند کمک کند تا جایگزین خوبی برای آقای خداییان باشد.

نظر شما