شناسهٔ خبر: 50647086 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -
اقدام خداپسندانه قاضی کرمانشاهی برای دختر دانش آموز

گروه حوادث/  قاضی دادسرای کرمانشاه برای یک دختر دانش آموز که گوشی تلفن همراهش از سوی یک سارق معتاد شکسته بود یک گوشی و لوازم‌التحریر خرید.
به گزارش روابط عمومی دادسرای کرمانشاه،  پدر این دختر دانش آموز، برای ادامه تحصیل فرزندش از طریق فضای مجازی با قرض گرفتن پول از اطرافیان اقدام به تهیه یک گوشی تلفن همراه کرده بود، اما در روز‌های گذشته این دختر بچه به همراه مادرش برای خرید مایحتاج به بیرون از منزل رفته بودند که حین بازگشت در داخل کوچه مورد حمله یک سارق معتاد قرار می‌گیرند.
وقتی مادر و دختر به خانه برگشتند و ماجرای سرقت را به پدر خانواده گفتند، این موضوع  سبب بروز یکسری اختلافات در بین خانواده و کشیدن کار به دستگاه قضایی شد.
 قاضی کرمانشاهی با مشاهده شرایط این خانواده تلاش خود را برای صلح و سازش به کار گرفت و برای حل مشکل ادامه تحصیل فرزندشان نیز از همکاران دادسرای کرمانشاه کمک مالی گرفته و با این اقدام خداپسندانه ضمن تهیه یگ گوشی اندروید برای دختر این خانواده، مقداری لوازم‌التحریر نیز برای وی خریداری کردند.

مرگ پسر نوجوان به خاطر یک کبوتر

گروه حوادث/ پسر نوجوان که برای گرفتن کبوتر از تیر برق فشار قوی بالا رفته بود جان باخت.
سرهنگ فرج‌الله اسداللهی، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد در تشریح این خبر گفت: در پی تماس تلفنی یک شهروند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌ بر جان باختن نوجوان ۱۴ ساله بر اثر سقوط از تیر برق فشار قوی، مأموران پاسگاه انتظامی تنکمان به محل حادثه اعزام شدند. با انجام بررسی‌های مأموران کلانتری مشخص شد پسر نوجوان برای گرفتن کبوتر بالای تیر برق فشار قوی رفته اما دچار برق گرفتگی و سقوط شده است. مرگ این پسر بعد از انتقال به بیمارستان تأیید شد.

شکایت  وکیل برای افشای راز مرگ موکل

گروه حوادث/ همزمان با شکایت یک وکیل دادگستری در رابطه با مرگ مشکوک موکلش، بازپرس جنایی دستور انجام تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده را صادر کرد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل، راننده‌های عبوری در بزرگراه امام علی(ع) متوجه پیکر نیمه جان مرد جوانی در کنار بزرگراه شدند. بلافاصله موضوع به اورژانس و پلیس گزارش شد و مرد جوان به بیمارستان منتقل شد.
اما ساعاتی بعد به‌علت جراحات وارده وی تسلیم مرگ شد. وقتی موضوع مرگ مشکوک این مرد به بازپرس کشیک دادسرای شهرری اعلام شد جسد برای بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان با شناسایی هویت وی به‌نام مهدی علت مرگ را صدمات ناشی از اصابت جسم سخت تشخیص دادند و با این احتمال که وی در سانحه رانندگی جان باخته جواز دفن او صادر شد.
با گذشت چند روز از مرگ این مرد روز گذشته یک وکیل دادگستری به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و خواهان رسیدگی به پرونده مرگ موکلش شد. او زمانی که در مقابل بازپرس حبیب‌الله صادقی قرار گرفت، گفت: تصور می‌کنم که مهدی به قتل رسیده و با صحنه‌سازی می‌خواهند مرگ او را یک حادثه نشان دهند. من احتمال می‌دهم موکلم را در خانه مورد ضرب و شتم قرار داده و بعد از آن بدن نیمه جانش را به آنجا منتقل کرده‌اند یا اینکه در یک تصادف ساختگی وی را به کام مرگ کشانده‌اند.
وکیل جوان در خصوص این ادعایش گفت: مهدی و همسرش با هم مشکل داشتند و بعد از این ماجرا همسر مهدی به خارج از کشور رفت. اما از آنجایی که مرگ او یک حادثه اعلام و متوجه شد پلیس در جست‌و‌جوی او نیست دوباره به ایران برگشت تا اموال موکلم را تصاحب کند.
با این شکایت، بازپرس حبیب الله صادقی دستور تحقیق از خانواده مهدی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه را صادر کرد.

مادر مقتول:
قاتل پسرم را به مادرش بخشیدم

گروه حوادث/ مادری که 4 سال قبل پسر نوجوانش در یک درگیری خونین به قتل رسیده بود با دریافت دیه از قصاص قاتل گذشت کرد.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران »اوایل سال 96 دو پسر 16 ساله در یکی از روستاهای اردبیل با یکدیگر درگیر شده و در جریان این نزاع یکی از پسرها بر اثر اصابت ضربه‌های کارد به قتل رسید.
با اعلام موضوع به پلیس تحقیقات آغاز و متهم دستگیر شد. این پسر نوجوان در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل در حالی که از جرم خود ابراز پشیمانی می‌کرد گفت: بر سر یک موضوع پیش پا افتاده با هم درگیر شدیم و این اتفاق رخ داد الان هم خیلی پشیمانم و از مادر مقتول می‌خواهم مرا ببخشد.
با این حال به درخواست مادر مقتول، متهم پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و در حالی که در کانون اصلاح و تربیت در انتظار فرا رسیدن زمان اجرای حکم بود گروه جهادی بخشایش ستاد صبر وارد عمل شده و تلاش خود را برای جلب رضایت مادر مقتول که تنها ولی دم پرونده بود آغاز کرده و سرانجام پس از گذشت حدود 4 سال از این قتل موفق شدند وی را از اجرای حکم قصاص منصرف کنند. این زن میانسال برای اعلام گذشت از خون پسرش خواهان دریافت دیه شده بود که با کمک گروه بخشایش و تعدادی از نیکوکاران پول دیه فراهم شد و بدین ترتیب مادر مقتول از قصاص قاتل پسرش گذشت کرد.
مادر مقتول درباره جزئیات این پرونده به «ایران» گفت: چند سال قبل وقتی فرزندانم کوچک بودند همسرم را از دست دادم و به تنهایی بار مسئولیت این زندگی سخت و تربیت فرزندان به دوش خودم افتاد. وقتی پسرم در کلاس سوم راهنمایی درس می‌خواند یک روز به من گفت که کاری پیدا کرده و می‌خواهد برای کمک به مخارج خانه مشغول به کار شود با اینکه درسش خوب بود و من هم راضی به این کار نبودم امابه خاطر اصرار بیش از حد پذیرفتم . مدتی که گذشت یک روز در محل کارم بودم که از بیمارستان با من تماس گرفتند و خبر مرگ پسرم را اطلاع دادند.
از آن روز دیگر رنگ شادی را ندیدم با مرگ پسرم دنیا برای من هم تمام شده بود به همین خاطر برایش قصاص خواستم، اما مدتی بعد وقتی هیأت صلح و سازش به سراغم آمدند تا رضایت بگیرند متوجه شدم با کشتن این پسر که تقریباً همسن و سال پسر خودم بود دردم آرام نمی‌گیرد از طرفی انگار خداوند آرامش و صبری در دلم گذاشته بود تا بتوانم بهتر فکر کنم و بالاخره این پسر را به خاطر مادرش ببخشم.

نظر شما