شناسهٔ خبر: 50646289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق

صاحب‌خبر -

شفقنا – جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حمله به اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا از ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، بایدن در این بیانیه که روز یکشنبه به وقت محلی منتشر شد، افزود: من حمله تروریستی که اقامتگاه نخست وزیر عراق کاظمی را هدف قرار داد، به شدت محکوم می کنم.
رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه اظهار داشت: از رهبری وی در دعوت به آرامش، خویشتن داری و گفتگو برای حفاظت از نهادهای کشور و تقویت دموکراسی که عراقی ها بسیار سزاوار آن هستند، تمجید می کنم.
رییس جمهوری آمریکا ادعا کرد که به تیم امنیت ملی خود دستور داده است که در تحقیقات این حمله و شناسایی عاملان، به نیروهای امنیتی عراق کمک های لازم را ارائه دهند.
بایدن مدعی شد که واشنگتن در کنار تلاش دولت و مردم عراق برای حفظ حاکمیت و استقلال این کشور ثابت قدم می ایستد.
محل سکونت نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد بامداد امروز هدف حمله پهپاد انفجاری قرار گرفت که الکاظمی از این عملیات ترور جان سالم بدر برد.
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، حمله بامداد امروز یکشنبه به منزل نخست وزیر عراق را محکوم کرد و خواستار تحقیقات درباره عوامل و اهداف این حمله شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، در این بیانیه که عصر یکشنبه منتشر شد آمده است: حزب الله با تندترین لحن حمله خائنانه به منزل نخست وزیر عراق مصطفی کاظمی را محکوم می کند و سلامتی او و همراهانش را تبریک می گوید.
حزب الله لبنان همچنین خواستار «تحقیقات دقیق و قاطعانه» برای کشف «شرایط این حمله و عوامل و اهداف شوم آن» شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به سوءقصد علیه نخست وزیر عراق نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد پای آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد.
علی شمخانی در واکنش به سوء قصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد پای آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با محکوم کردن سوءقصد به نخست وزیر عراق، گفت: این گونه حوادث در راستای منافع طرف‌هایی است که به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده‌اند.

نظر شما