شناسهٔ خبر: 50643911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با حجت‌الاسلام اژه‌ای/ بر ضرورت تعامل بین مجلس و قوه قضائیه تاکید شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جلسه عصر امروز این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با میزان در خصوص جلسه امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، اظهار داشت: در این جلسه مسائل مرتبط با قوه قضائیه و تعاملات این قوه با مجلس مطرح و اعضای کمیسیون انتظارات مجلس از دستگاه قضایی را به سمع و نظر وی رساندند.

وی بیان کرد: مسائل مختلف مرتبط با امنیت ملی، موضوعات حوزه بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و همچنین مسائل مرتبط با تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی عمومی این قوه با رئیس قوه قضائیه در میان گذاشته شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان پیشنهادات خود را برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به دعاوی و دادرسی‌ها و همچنین پیشنهاداتی در خصوص لوایحی که می‌تواند قوه قضائیه برای تسهیل امور ارائه کند، به رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی تقدیم کردند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان با مردم ارتباط مستقیمی داشته و از مشکلات آن‌ها آگاهی دقیقی دارند، گفت: با توجه به این مسئله تعامل خوب مجلس و قوه قضائیه بی شک می‌تواند تسهیل گر امور باشد و می‌تواند مسیر اجرای عدالت را کوتاه کند.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: همچنین صحبت‌های خوبی در این زمینه بین نمایندگان و رئیس قوه قضائیه مطرح شد و رئیس قوه قضائیه نیز در این جلسه نکات بسیار مهمی مطرح کرد و به محدودیت‌هایی که قوه قضائیه از حیث منابع و سخت افزاری دارد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل بین نمایندگان سه قوه در استان‌ها یکی از نکات مهم مورد اشاره رئیس قوه قضائیه بود و وی در این جلسه تاکید کرد که جلسات مستمری با حضور استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در استان ها، یکی از نمایندگان مجلس یا رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان تشکیل شده و این هیئت سه نفره اهم مسائل کلان و استراتژیک آن استان را در حوزه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و برداشتن موانع کسب و کار مورد بررسی قرار داده و راهکاریی را برای رفع مشکلات پیش روی آن ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه علاوه بر ریاست قوه قضائیه، غریب آبادی، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت و طی سخنانی نکاتی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما