شناسهٔ خبر: 50635627 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی جدیدی روز پنجشنبه وارد کشور می‌شود/ افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز پنجشنبه و آغاز بارش‌ها در نوار شمالی کشور خبر داد و برای اواسط هفته برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  براساس اعلام سازمان هواشناسی؛ امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان، برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، بوشهر، مرکزی، قم، جنوب لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق با سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

امروز همچنین در برخی از نقاط استان‌های تهران، البرز و سمنان نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

بارش‌ها در روز جاری در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال فارس و نیمه جنوبی یزد شدت می‌یابد که احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها را خواهیم داشت.
 
بارش‌ها فردا در جنوب کشور تداروم دارد و در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب اصفهان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس و برخی مناطق هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش باران رخ خواهد داد که در مناطق مرتفع و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.
 
روز سه‌شنبه و چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرتردد به‌ویژه تهران و کرج را خواهیم داشت.
 
روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های کرمان، فارس و خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش بینی شده است و از اواخر وقت روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی روی دریای خزر، بارش‌ها در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.
 
روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در نوار شمالی و در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی شاهد بارندگی رخ می‌دهد.
 
از فردا تا روز چهارشنبه برای نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، اما از روز پنج‌شنبه برای شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.
 
آسمان امروز تهران ابری همراه با مه رقیق، گاهی بارش باران و از بعدازظهر کاهش تدریجی ابر پیش بینی شده است که بیشترین دمای پایتخت ۱۱ درجه بالای صفر خواهد بود.
 
اهواز امروز با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین و اراک با دمای ۸ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان در کشور است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما