شناسهٔ خبر: 5063149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با والری آموس:

تاکید دوباره ایران بر امدادرسانی فوری به یمن

پایان یافتن حملات به یمن و آغاز عملیات امداد به جنگ زدگان یمنی از هوا و دریا و اقدام جدی و فوری سازمان ملل متحد از خواسته های جمهوری اسلامی ایران در قبال مردم بی دفاع و مظلوم یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در ادامه تلاش ها برای توقف جنگ در یمن و کمک رسانی به مردم بی دفاع این کشور تلفنی با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفتگو کرد.

 

امیرعبداللهیان در این گفتگو با خانم والری آموس، پایان یافتن حملات به یمن و آغاز عملیات امداد به جنگ زدگان یمنی از هوا و دریا و اقدام جدی و فوری سازمان ملل را در این خصوص خواستار شد.

 

معاون وزیر امور خارجه همچنین آمادگی ایران را برای ارسال فوری غذا، دارو و سوخت به یمن، اعزام گروه های پزشکی به این کشور و ساخت سه بیمارستان صحرایی در صنعا، عدن و صعده با هماهنگی سازمان ملل متحد اعلام کرد.


وی با انتقاد شدید از ادامه تجاوز نظامی عربستان به مردم بی دفاع یمن، حملات آل سعود را به فرودگاه های این کشور که برای دریافت کمک نهادهای بین المللی آماده شده بود نقض فاحش مقررات بین المللی و حقوق بشردوستانه دانست.


معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه هم با قدردانی از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به ابعاد انسانی بحران یمن و حمایت های اصولی ایران از عملیات امداد رسانی ملل متحد در این کشور، بر تلاش های سازمان ملل متحد در این زمینه تاکید کرد.


خانم والری آموس گفت: سازمان ملل متحد برنامه ریزی گسترده ای برای کمک به مردم یمن تدارک دیده است و در این چارچوب، کمک های ایران به سراسر مناطق یمن ارسال می شود.

نظر شما