شناسهٔ خبر: 50630184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سلیمانی در تذکری مطرح کرد؛

تاکنون به آئین نامه داخلی شورای شهر توجه نشده است

عضو شورای شهر با انتقاد از عملکرد شورای ششم گفت: لازم است نسبت به تعیین تکلیف شفاف سازی ساختار شورا و آیین نامه داخلی توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران، در بیست و یکمین جلسه شورا طی تذکری گفت: در شهر دودزده تهران، باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم و خشت اول شورا باوجود گذشت بیست و یک جلسه از آغاز شورای ششم، تعیین تکلیف قطعی نشده است.

وی ادامه داد: با استناد به اصل ۱۰۰ قانون اساسی، حدود وظایف، اختیارات، نحوه انتخاب، نظارت شورا‌های مذکور و سلسله مراتب آن‌ها را قانون معین می‌کند. همچنین با عنایت به متن ماده ۹۰ تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و باتوجه به روح حاکم تبصره ذیل بند ۱۵ ماده ۸۰ همان قانون، همچنین طبق ماده ۸۲ قانونی که اشاره شد، ماده ۸۴ قانون تشکیلات وظایف شورای شهر را موظف به اطلاع رسانی و شفافیت سلسله مراتب و شرح وظایف و آیین نامه ملاک عمل نموده است.

این عضو شورا افزود: از منظر مصوباتی که ذکر شد، وظیفه تهیه و تصویب آیین نامه شورا به عهده شورای عالی استان‌ها گذاشته شده است. بر خود واجب می‌دانم که نسبت به تعیین تکلیف شفاف سازی ساختار شورا و آیین نامه داخلی توجه شود.

سلیمانی افزود: بدون ساختار و سازمانی مصوب در شورا، تلاش‌های مجدانه تمامی اعضا بر بستری ناپایدار صورت می‌گیرد. از آنجایی که آیین نامه داخلی شورا در هئیت وزیران در سال ۱۳۸۴ تصویب شده، می‌توان به تداخل اساسی و عدم وجود صراحت عمل در رعایت قوانین هشدار داد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما