شناسهٔ خبر: 50627116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

کاهش ۴۴ درصدی رعایت اصول بهداشتی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان رعایت نکات بهداشتی در خراسان رضوی به حدود ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده که این رقم پایین‌تر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش رعایت شیوه نامه‌ها بدان معنا است که باید اهتمام جدی و گسترده‌تری نسبت به رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

او با بیان اینکه حتما باید برش‌های عملیاتی، بخشی و صنفی در مقابله با کرونا داشته باشیم، افزود: باید به مدارس، سالن‌های پذیرایی، کارخانجات و اصناف مسئولیت بدهیم و از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با ویروس منحوس کرونا استفاده کنیم؛ به این منظور هنر دستگاه‌های اجرایی این است که مردم را بسیج کنند.

 استاندار خراسان رضوی خطاب به فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان  ادامه داد: آمادگی‌ها باید همچنان حفظ شود، بدین منظور حتما گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام می‌شود تا در مواجهه با موج احتمالی بعدی، کمبود‌ها مشخص و نیازمندی‌ها مرتفع شود.

بیشتر بخوانید

نظری با تاکید بر تسریع سرعت واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: دعوت و اقناع مردم برای انجام واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود و ائمه جماعات در محافل و مساجد اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین و مطرح کنند تا مردم سریعتر واکسینه شوند.

او با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان، تصریح کرد: باید در مبادی ورودی مسافر به استان اعم از فرودگاه و مرز حتما موضوع تست کرونا بطور جدی‌تر دنبال شود.

 استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای سنین ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شروع شود.

 

انتهای پیام//ف.غ

نظر شما