شناسهٔ خبر: 50624534 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

جواد ساداتی نژاد را بیشتر بشناسید

سید جواد ساداتی‌نژاد؛ متولد سال ۱۳۵۱ کاشان و دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم فعالیت اجرایی خود را از سال ۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از دوره دهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده داشت.

سوابق اجرایی سید جواد ساداتی نژاد

ساداتی نژاد عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مسکو و موسسان انجمن اسلامی در منطقه اروپای شرقی و مناطق مشترک المنافع بود. پس از اینکه به کشور بازگشت، عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد شد و تا سال1386 در سمت معاون دانشجویی فرهنگی این دانشگاه مشعول فعالیت بود. وی در این سمت خدمات فروانی به دانشگاه کرد و سرانجام به عنوان معاون برگزیده دانشگاه های کشور، مورد تقدیر وزارت علوم قرار گرفت و سرانجام از سال 86 به عنوان رئیس دانشگاه کاشان انتخاب شد.

دورانی که ساداتی نژاد به مدت چهار سال سکاندار ریاست دانشگاه کاشان بود، به زعم بسیاری، طلایی ترین دوران دانشگاه کاشان بود که در تمام زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی پیشرفت قابل توجهی داشت. از دیگر اقدامات وی تاسیس ستاد خیرین دانشگاه کاشان بود که زمینه حضور خیرین را در این دانشگاه فراهم آورد.

درنتیجه اقدامات فراوانی که انجام داد، به عنوان پنج رئیس برتر دانشگاه های کشور برگزیده شد و از سال 1390 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، فناوری و تحقیقات شد و در رشد بودجه سال های 91 و 92 نقش عمده ای داشت. همزمان با این فعالیت ها ساداتی نژاد ستاد خیرین وزارت علوم را بنیان نهاد و توانست در جذب خیرین و توسعه زیرساخت های آموزش عالی کشور تحولی بنیادین انجام دهد.

مسئولیت وزارت علومی برای او فرصت آشنایی با قوانین، نحوه تصویب بودجه، ساز و کار فعالیت مجلس و اختیارات نمایندگان را به همراه داشت. در فروردین 92 به عنوان معاون مالی و اداری دانشگاه تهران و سپس به عنوان معاون توسعه و سرمایه گذاری این دانشگاه منصوب شد.

دیگر سوابق اجرایی سید جواد ساداتی نژاد عبارتنداز: عضویت در اداره جهاد سازندگی به عنوان معاون اداره آبخیزداری و مجری چندین پروژه بخش سیلاب و آبخیزداری در شهرستان کاشان، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست صندوق پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری، عضو شورای تحقیقات آب کشور، دبیر کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی شورای عالی عتف، عضو هیأت ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، عضو هیأت ممیزه سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، سردبیر نشریه علمی-پژوهشی اکوهیدرولوژی دانشگاه تهران از 1392 تاکنون و نیز رئیس فراکسیون آب مجلس دهم، عضو شورای سیاستگذاری دومین و سومین کنفرانس بین المللی ایران و روسیه “کشاورزی و منابع طبیعی”، مسکو، مدیر گروه هیدرولوژی و هیدرو ژئولوژی مرکز تحقیقات آب وابسته به دانشگاه شهرکرد، قائم مقام مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس،  معاون اداره آبخیزداری جهاد سازندگی کاشان،  عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما