شناسهٔ خبر: 50614090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

ابلاغ ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال

خبرگزاری صداوسیما

۳۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی به بسیج سازندگی استان ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال۳۶ میلیارد ابلاغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغالتومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به بسیج سازندگی استان ابلاغ شد که با محوریت صندوق‌های خرد روستایی پرداخت خواهد شد.


هنری در بازدید از کارگاه‌های اشتغال ایجاد شده توسط صندوق قرض الحسنه روستای تقاب خوسف گفت: این تسهیلات بر اساس نوع شغل تا سقف یک میلیارد ریال به هر فرد پرداخت خواهد شد.


وی گفت: همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله نیز به بسیج سازندگی ابلاغ شد که برای توسعه کارگاه‌های موجود و تامین سرمایه در گردش کارگاه‌های اشتغال پرداخت می‌شود.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و توانمندسازی، راه‌اندازی و هدایت اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه است.


وی با اشاره به فعالیت سه ساله در زمینه تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی و ایجاد اشتغال از این طریق توسط بسیج سازندگی در استان گفت در این صندوق‌ها، تسهیلگران آموزش‌های میدانی را فرا گرفته و مشکلات و ظرفیت‌های هر منطقه را احصا و شناسایی می‌کنند.


هنری گفت: تامین منابع مالی برای راه‌اندازی و حمایت از مشاغل و توسعه کارگاه‌های اشتغال موجود، نیاز به حمایت داشت بنابراین با هماهنگی بسیج سازندگی کشور و در قالب مصوبه‌ای که در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت، برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم برخوردار استان تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد به استان ابلاغ شده است.


وی گفت: این تسهیلات با هماهنگی تسهیلگران استان و با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه، اعضای صندوق و قطب‌های صنایع تبدیلی و محصولات مزیت دار هر شهرستان به افراد واجد شرایط که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده و توانایی ایجاد کارگاه دارند پرداخت می‌شود.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با حمایت تسهیلگران پرداخت هدفمند منابع تسهیلاتی را به افراد واجد شرایط خواهیم داشت تا حداقل انحراف در تسهیلات را در موضوع مشاغل خرد خانگی داشته باشیم.


وی گفت: همچنین رصد و پایش کارگاه‌های ایجاد شده هم بعد از ایجاد اشتغال آن از طریق مجموعه بسیج سازندگی پیگیری می‌شود تا بتوانیم ثبات، پایداری و دوام این مجموعه‌های خرد را داشته باشیم.


هنری با اشاره به شناسایی راهبران شغلی در راستای رسته‌های شغلی مزیت دار افزود: با هماهنگی رهبران شغلی تضمین خرید تولیدات در روستا‌ها و مناطق هدف کم برخوردار و تامین مواد اولیه توسط راهبران به عنوان نهاد واسط انجام می‌شود تا به بازاریابی تولیدات وتداوم و پایداری محصولات تولیدی کمک کند.

نظر شما