شناسهٔ خبر: 50605975 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تصمیمات بحث برانگیز در هفته‌های ابتدایی؛

داوران لیگ یک زیر باران انتقادات

هفته سوم رقابت‌‎های لیگ دسته اول در شرایطی برگزار شد که پس از پایان بازی‌های این هفته شاهد اعتراض شدید سهراب بختیاری زاده و مهدی رجب زاده به عملکرد داوران بوده‌‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پس از برگزاری بازی‌های هفته سوم لیگ دسته اول، خیبرخرم آباد توانسته با 9 امتیاز صدرنشین شود و تیم ملوان با 7 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته و سه تیم خوشه طلایی ساوه، قشقایی شیراز و شهرداری همدان هم 6 امتیازی هستند و رتبه‌های سوم تا پنجم جدول مسابقات را به خودشان اختصاص داده‌اند.

اما در شرایطی که هنوز تنور مسابقات داغ نشده و شکل تیم‌های بالایی و پایینی و همینطوری میانی جدول مشخص نشده آرایش درستی به خود نگرفته، شاهد اعتراض‌های شدیدی از سوی برخی مربیان نسبت به عملکرد داوران بوده‌ایم و اعتراض‌های نصفه و نیمه مربیان که در جریان هفته‌های اول و دوم که بگذریم، در هفته سوم سهراب بختیاری‌زاده سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان  و مهدی رجب‌زاده سرمربی تیم فوتبال قشقایی شیراز اعتراض‌های تندی نسبت به عملکرد داوری داشتند.

مهدی رجب زاده در پایان دیدار تیمش برابر ملوان که با پنالتی دقیقه 96 به سود شاگردان مازیار زارع در استادیوم سردار جنگل رشت به پایان رسید، اینطور در مورد قضاوت داور مهدی جبرئیلی داور مسابقه صحبت کرد:« من تازه آمده‌ام و نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم ولی متاسفانه فوتبال ما اسیر اشتباهات داوری است. فکر می‌کنم بازیکن حریف خیلی تابلو خودش را انداخت روی زمین و یک پنالتی برایشان گرفت. نمی‌خواهم کارشان را بی ارزش کنم. تیم ملوان یک تیم ریشه دار و خوب است ولی فکر می‌کنم داور در آن صحنه اشتباه کرد.

یکی دیگر از اعتراضات قابل توجه داوری در خرم آباد رقم خورد و سهراب بختیاری زاده که تیمش با نتیجه 2 بر 1 بازی را مقابل خیبر واگذار کرده بود و حامد رنجبر صولتی داور مسابقه پنالتی‌ای که برای استقلال خوزستان گرفته بود را مردود اعلام کرد، اینطور در مورد قضاوت او صحبت کرد:«  تیم ما در این دیدار به اندازه خیبر شانس گل داشت اما قضاوت داور، بازی را تحت تاثیر قرار داد. لرستان ظرفیت فوتبالی بسیار خوبی دارد، ولی داور در سوت زدن و قضاوت شک داشت و روزی که من بیش از همه اشتباه کردم داور پنالتی را هم از ما گرفت.»

هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول روز آینده با برگزاری 9 مسابقه در شهرهای مختلف کشور انجام می‌شود و باید دید در این هفته کدامیک از مربیان در مصاحبه‌های پس از بازی داور را در نتیجه رقم خورده موثر می‌دانند.

 

نظر شما