شناسهٔ خبر: 50604023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ورود بزرگ‌ترین کاروان‌ آمریکا از اردن به سوریه/ تیراندازی به نقطه ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی در نزدیکی کرانه باختری/ درخواست شورای امنیت برای آغاز گفت‌وگو درباره آتش‌بس پایدار در اتیوپی

ورود بزرگ‌ترین کاروان‌ آمریکا از اردن به سوریه، تیراندازی به نقطه ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی در نزدیکی کرانه باختری و درخواست شورای امنیت برای آغاز گفت‌وگو درباره آتش‌بس پایدار در اتیوپی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس جمهوری برزیل در گاف جدید خود که واکنش‌های بسیاری را نیز به همراه داشته است، گفت که در ایتالیا از «برج پیتزا» دیدن کرده است.

- یک کودک فلسطینی امروز -جمعه- به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

- شماری از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید، خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران شدند.

- ائتلاف متجاوز سعودی مدعی رهگیری و انهدام پهپاد یمنی در خمیس مشیط شد.

- رئیس‌جمهوری عراق با اشاره به درگیری در جریان تظاهرات اعترا‌ضی روز جمعه به نتایج انتخابات این کشور، آن را تأسف‌بار و غیرقابل قبول خواند.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید درگیری‌های نظامی در اتیوپی، خواستار پایان فوری درگیری‌ها در این کشور شد.

- در پی شهادت نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست، نقطه ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی در نزدیکی کرانه باختری هدف تیراندازی قرار گرفته است.

- بزرگ‌ترین کاروان آمریکایی در سال‌های اخیر از اردن وارد سوریه شد.

- نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص به خشونت کشیده شدن تظاهرات اعتراضی روز گذشته -جمعه- علیه نتیجه انتخابات اخیر را صادر کرد.

 

نظر شما