شناسهٔ خبر: 5060198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ولایتی در جمع خبرنگاران:

مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت کردیم٬ چه رسد به سعودی‌ها

تهدیدهای آمریکایی ها تازگی ندارد و همیشه وجود داشته و ایران اجازه نمی‌دهد کسی برای سرنوشت آن تعیین تکلیف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از دیدار با وزیر سابق امور خارجه افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: این دیدار توفیق بسیار خوبی بود و همانطور که ایشان گفتند ما در مورد همکاری‌ها پیرامون حوزه‌های مختلف صحبت کردیم که انشالله این صحبت‌ها مقدمات و زمینه‌ساز همکاری‌های بلند مدت بین دو کشور ایران و افغانستان باشد.

وی ادامه داد: این دو کشور تاریخ بسیار خوبی دارند که همیشه برابر خارجی‌ها مقاومت کرده و هیچگاه مستعمره کشور قدرتمندی نبودند هرچند دیگران سعی کرده‌اند اعمال نفوذ‌هایی را داشته باشند و زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کنند٬ اما این دو کشور با توجه به استقلال خود در برابر آنها مقاومت و همیشه رابطه نزدیکی را با یکدیگر داشته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این ظرفیت را داریم که در حوزه‌های منطقه‌ای قاره‌ای و بین المللی همکاری‌های خوبی داشته باشیم. ما دو عضو ناظر پیمان شانگهای نیز هستیم که ان‌شاءالله همکاری‌های دو کشور ادامه خواهد یافت.

ولایتی گفت: این دو کشور معتقدند که باید با افراطی‌گری و افراطیون از جمله داعش مبارزه کرد و مصمم هستند جلوی نفوذ افراطی‌گری را که از سوی کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شود٬ بگیرند.

وی افزود: این افراطیون در سوریه عراق یمن هیچ یک از موازین انسانی را رعایت نمی‌کنند٬ در حالی که مدعی اسلام هستند.

وی گفت: آمریکا از خود این گروه‌ها را به وجود آورده و کشورهای مرتجع نیز از نظر مالی این گروه‌ها را حمایت می‌کنند٬ اما آنها باید بدانند روزی این غول تروریسم سر آنها خواهد خورد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که ایران کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه را به یمن اعزام کرده٬ اگر عربستان سعودی بعد از مهلت آتش‌بس مشکلی را برای آنها بوجود بیاورد٬ پاسخ ایران چیست٬ گفت: این اولین آتش‌بس نیست٬ بلکه دومین آتش‌بس است که آنها به آن پایبند نبودند که به توصیه وزیر امور خارجه آمریکا در راستای هدف اصلی سعودی‌ها شکل گرفته است.

وی گفت: یمنی‌ها مردمی شجاع، صبور و مقاوم هستند که اگر به عربستان سعودی پاسخ دهند٬ آن روز٬ روز پایان آنهاست و ایران نیز کشوری است که هیچکس جرات نمی‌کند در مقابل آن و علیه آن کاری انجام دهد٬ چه برسد به این مزدوران سعودی! ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت کردیم.

ولایتی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی با توجه به تهدیدهای آمریکایی‌ها درصدد است مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند ارزیابی شما چیست٬ گفت: مجلس شورای اسلامی قوه‌ای مستقل است که می‌تواند در باره مسائل گوناگون تصمیم‌گیری کند و اگر تصمیمی بگیرند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کند به عنوان قانون لازم‌الاجرا است.

وی گفت: تهدیدهای آمریکایی‌ها تازگی ندارد و همیشه وجود داشته و ایران اجازه نمی‌دهد کسی برای سرنوشت آن تعیین تکلیف کند.

نظر شما