شناسهٔ خبر: 50591659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زاهدی: دنیای 20 سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست/دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دنیای 20 سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست و کسی نمی‌تواند از آن اجتناب کند، دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند، دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند و باید از این حالت نظری خارج شوند و واقع‌گرایانه کار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج به میزبانی رفسنجان در دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: از دولت به‌ویژه شورای عالی فضای مجازی درخواست دارم همه کمک کنند هرچه سریع‌تر تکمیل و استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور صورت بگیرد چراکه این بحث بسیار مهمی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود و باید به این وزاتخانه تکلیف کرد، افزود: پیشنهاد داریم معاونت فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در وزارت ارشاد ایجاد شود در این زمینه در وزارت ارشاد کوتاهی شده است.

وی عنوان کرد: دنیای 20 سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست و کسی نمی‌تواند از آن اجتناب کند، دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند، دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند و باید از این حالت نظری خارج شوند و واقع‌گرایانه کار کنند.

زاهدی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید پوست‌اندازی کرده و با شرایط جهانی خود را وفق دهند، ادامه داد: طراحی پلتفرم‌های کسب و کار، معماری فرهنگ مجازی، رشته ارشد و دکتری حقوق فضای مجازی، راه‌اندازی مهندسی بازی‌های رایانه‌ای، کاربردی‌کردن فناوری‌های نسل چهارم به‌ویژه با توجه به انقلاب صنعتی است.

زاهدی عنوان کرد: بیگ‌دیتاهایی که هست دشمن به‌خوبی از آنها استفاده می‌کند ما در برابر آن چه کردیم، ما یک فضای مجازی خیلی سطحی داریم و درس می‌دهیم اسمش را هم گذاشتیم آموزش مجازی! این با دنیای پلتفرم‌ها در آموزش خیلی فاصله دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش سیستمی به نام سیستم شاد راه‌اندازی کرده اگرچه به‌صورت اضطرار خوب است اما با آن‌چه پلتفرم‌ها لازم دارند و نیاز کشور است خیلی فاصله دارد، دانشگاه‌ها باید پای کار باشند و حتما در این فضا قرار گیرند.

زاهدی خطاب به شورای عالی فضای مجازی متذکر شد: باید از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم وقتی تمدن‌سازی می‌گوییم، نباید درون خودمان محصور باشیم باید به جامعه جهانی منتقل کنیم و در خاورمیانه  و در جریان مقاومت ببریم. باید سرمایه‌گذاری در محتوا صورت دهیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: دشمن در حال محتواسازی برای گرفتن فرهنگ و هویت ما است، وظیفه سنگینی در این حوزه است که از کسانی که در تولید محتوا کار می‌کنند باید حمایت صورت گیرد که ما بتوانیم در دنیا حرف داشته باشیم و در بحث آفندی و پدافندی موفق عمل کنیم.

 انتهای پیام/80016/ب

نظر شما