شناسهٔ خبر: 50590846 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازگشت «دون آنتونیو» به جزیره و لندن

آنتونیو کونته که سابقه نشستن روی نیمکت تیم چلسی را دارد بار دیگر به لندن برگشته و این بار قرار است روی نیمکت تاتنهام بنشیند.

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری: اولین تصمیم مهم «فابیو پاراتیچی» پس از انتخاب به عنوان مدیر ورزشی تاتنهام در تابستان، تماس با «آنتونیو کونته» بود تا سرمربی نامدار ایتالیایی هدایت تیم سفیدپوشِ لندنی را بر عهده بگیرد. اگر در آن مقطع «دون آنتونیو» روی نیمکت اسپرز می‌نشست قطعاً اتفاقات زیادی در نقل‌وانتقالات این تیم رخ می‌داد و معمار اصلی قهرمانی اینتر در فصل گذشه سری‌آ، می‌توانست در تیم جدیدش دست به یک خانه‌تکانی اساسی بزند.

پس از برکناری «نونو اسپیریتو سانتو» در روز دوشنبه با تنها 10 حضور روی نیمکت اسپرز در لیگ برتر، پیش‌بینی میشد که مدیری همچون پاراتیچی که قبلاً با بردن «کریستیانو رونالدو» به یوونتوس در سال 2018 همه را شگفت‌زده کرده بود، دوباه و اینبار مصمم‌تر از قبل، تلفن همراه کونته را به لرزه درآورد. تلاشی که اینبار به بار نشست تا سرعت انجام این کار اکنون چشم‌انداز آینده تاتنهام را دستخوش تغییر نماید. سفیدپوشان لندنی حالا به طرز شگفت‌انگیزی یکی از بهترین مربیان جهان را روی نیمکت خود می‌بینند؛ چهره‌ای که طی 9 فصل مربیگری باشگاهی به 5 قهرمانی دست یافته است!

زمانی که کونته در سال 2019 هدایت نراتزوری را بر عهده گرفت، در حضور خبرنگاران گفت: «در ابتدا می‌توانم بپذیرم که شانس زیادی برای قهرمانی نداشته باشم اما نکته اصلی اینجاست که باید شانسی در میان باشد؛ حتی یک درصد!»

با مرور این جمله می‌توانیم نتیجه بگیریم که آنتونیو در تابستان احساس نمود که روی نیمکت سفیدپوشان لندنی هیچ شانسی برای جنگیدن بر سر عناوین قهرمانی وجود ندارد! البته وقتی کونته در مورد یک پروژه شروع به تحقیق می‌کند، اعتبار باشگاه را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد که در این زمینه اسپرز قطعاً هیچ مشکلی ندارد! فراموش نکنید که اسپرز بهترین امکانات را در بین تمام تیم‌های جهان در اختیار دارد؛ به طوری که تیم ملی ایتالیا پیش از فینال یورو 2020 در ورزشگاه «ومبلی»، تصمیم گرفت تا از امکانات شگفت‌انگیز مرکز تمرینی تاتنهام بهره جوید! ضمن اینکه اسپرز با بازگشت هواداران می‌توانن از 100% ظرفیت ورزشگاه خانگی‌اش استفاده کند که همین موضوع درآمد زیادی را برایش به ارمغان می‌آورد.

از طرفی حضور پاراتیچی که سابقه همکاری با کونته را داشت، شانس تاتنهام را برای جذب «دون آنتونیو» افزایش داد. حضوری که به کونته همان اطمینانی را تزریق نمود که حضور «جوزپه ماروتا» همکار سابقش در اینتر برایش رقم زده بود. ماروتا در زمان حضور کونته روی نیمکت یوونتوس، در ساختمان مدیریت نراتزوری نقشی پررنگ داشت و بدون حضور او بعید بود که هافبک سابق تیم ملی ایتالیا راضی به حضور در اینتر شود. نقشی که حالا پاراتیچی در تاتنهام برای کونته ایفا می‌کند.

از یاد نبرید که مذاکرات در تابستان به خاطر اختلاف بر سر بندهای شخصی قرارداد به بن‌بست نرسید؛ در آن زمان بحث بر سر این بود که چقدر پول از طریق فروش بازیکنان به دست می‌آید و آینده «هری کین» چه سرنوشتی خواهد داشت! کونته به این دلیل «افعی‌ها» را پس از قهرمانی در سری‌آ ترک کرد که مشکلات مالی باشگاه منجر به فروش بهترین گلزن تیمش «روملو لوکاکو» و یکی از بهترین پاسورهای او یعنی «اشرف حکیمی» شد. به همین دلیل هم در آن مقطع او نمی‌خواست راهی تیم دیگری شود که آنجا هم آینده ستاره بزرگ خط حمله‌اش نامعلوم است!

در حال حاضر اما برای شروع همکاری ابهامات کمتری وجود دارد؛ تاتنهام در نهایت «هری کین» را با تمام قدرت در ترکیبش حفظ نموده. ضمن اینکه پاراتیچی توانسته «کریستین رومرو» را جایگزین «توبی آلدرویرلد» کند و شاید باورتان نشود اما او «امرسون رویال» مدافع راست جدید تاتنهام را نیز از مدت‌ها پیش به عنوان گزینه جایگزین «اشرف حکیمی» که راهی پاری‌سن‌ژرمن شد، زیر نظر داشت.

کونته با نیت استراحت و مرخصی از فوتبال، نیمکتِ اینتر را ترک نگفت؛ او اصلاً نمی‌تواند در هیچ مقطعی روی فوتبال چشم بپوشد و در ماه‌های اخیر نیز به عنوان کارشناس شبکه «اسکای ایتالیا» در شب‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت. جالب اینکه هدایت رئال مادرید برای او در دسترس بود و شایعاتی هم در خصوص حضورش به عنوان جایگزین‌ «مائوریسیو پوچتینو» در پاریس هم به گوش می‌رسید.

در این بین چشم‌پوشی کونته از شش هفته پیش‌فصل و یک پنجره نقل‌واتقالات - که هر دو از اهمیت بالایی برای او برخوردار بودند - نشان می‌دهد چقدر نسبت به بازگشت به فوتبال سرشار از شوق است! او حتی آماده بود در صورت نیاز، هدایت منچستریونایتد را هم بر عهده بگیرد و شاید شیاطین سرخ در ادامه پشیمان شوند که علاقه کونته به حضور در «اولترافورد» را نادیده گرفتند.

در این بین رئال تصمیم گرفت با استخدام دوباره «کارلو آنچلوتی» سکان هدایت خود را به چهره‌اش آشنا بسپارد. PSG و پوچتینو به مسیرشان ادامه دادند و شیاطین سرخ شجاعت لازم برای اخراج «اوله گونار سولسشائر» را نداشتند! در همین مقطع درهای جدیدی به روی اسپرز باز شد و مغز متفکر ایتالیایی از این فرصت بهره برد. فرصتی برای بازگشت به لندن؛ شهری جذاب برای کونته و خانواده‌اش. شهری که گویا به طرز عجیبی «دون آنتونیو» را به سمت خود جذب می‌کند.

نویسنده: جیمز هورنکسل

مترجم: سپهر ستاری

258 41

نظر شما