شناسهٔ خبر: 50585810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۰ مدرسه سقز در آستانه فرسودگی است

رییس آموزش و پرورش سقز گفت: ۴۰ مدرسه در این شهرستان در آستانه فرسودگی است که باید با همت خیریان مدرسه‌ساز و اداره نوسازی مدارس این معضل را برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فیروز عارفی رییس آموزش و پرورش سقز امروز در نشست خبری اظهار داشت: قدمت بنا‌های آموزشی سقز طبق بررسی‌های اخیر به سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۷ بر می‌گردد بنابراین طول عمر مفید ۴۰ مدرسه سقز در حال اتمام است که امیدواریم با همت خیرین مدرسه ساز، اصحاب رسانه و شهروندان نیک اندیش مدارس جدید در این شهرستان نوسازی و ساخته شود.

عارفی با اشاره به اینکه جذب و دعوت از خیرین مدرسه ساز را تنها به افراد بومی و سقزی‌ها معطوف نکنیم، افزود: بلکه برای جذب این افراد نیک اندیش از جغرافیای سقز خارج شویم و از سایر خیران مدرسه ساز استان‌های دیگر استفاده کنیم.

او ضمن تشکر از خیران مدرسه ساز که همت و تلاش‌شان در راستای ساخت مدارس ستودنی است اشاره کرد و گفت: ۹ مدرسه در سقز توسط خیران کلنگ زنی و در حال احداث است و امید است چند مورد از این مدارس امسال به بهره برداری برسد.

رییس آموزش و پرورش سقز کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سقز را یکی از معضلات و چالش‌های جدی پیش رو برشمرد و گفت: امسال ۲۴۰ معلم در سقز بازنشسته شدند و سال آینده هم حدود ۳۰۰ معلم دیگر بازنشسته می‌شوند بنابراین آموزش و پرورش سقز نیاز به نیروی جدید دارد.

عارفی یادآور شد: کسب نتایج درخشان و بی نظیر در کنکور ۱۴۰۰ و المپیاد‌های علمی دانش آموزی، ساماندهی نیرو‌های انسانی، جذب خیرین مدرسه ساز، کسب رتبه ممتاز در شاخص‌های عملکردی، ارتقای ۲ برابری درآمد‌های آموزش و پرورش در طول یک سال اخیر، تعیین تکلیف مدارس تخریبی و اهدای تبلت و لوازم آموزشی به دانش آموزان کم برخوردار بخشی از عملکرد این اداره است.

او  از اصحاب رسانه خواست تا تعامل و همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند و علاوه بر انتقاد سازنده، واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

نظر شما