شناسهٔ خبر: 50583017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۳ آبان انقلاب دوم بود/ این روز نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

فعال سیاسی اصولگرا درباره یوم الله ۱۳ آبان توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره یوم الله سیزدهم آبان توضیح داد: مبارزه با استکبار یکی از شعارهای ایدئولوژیکی اسلام و تکلیف شرعی بر مسلمانان است و روز پیروزی خون بر شمشیر، چرا که ملت ایران در طی یک انقلاب بزرگ توانستند مهره استبداد استکبار یعنی رژیم پهلوی را ساقط و دست ایادی استکبار را از ایران عزیز کوتاه کنند.

وی افزود: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ ملت‌ها به ویژه ملت ایران است که امام خمینی آن را انقلاب دوم لقب دادند و به همین علت در دید مردم بسیار مهم است، چرا که ملت ایران در این روز از زیر سلطه آمریکا خارج شد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: ملت نزدیک به ۲۰۰ سال زیر سلطه استکبار و اشغال آمریکا بود و یک بغض در گلو مانده‌ای نسبت به آمریکا و رژیم پهلوی وجود داشت که بعد از پیروز انقلاب اسلامی این فرصت برای ملت ایران به وجود آمد که با تسخیر لانه جاسوسی مداخلات آمریکا در امور ایران را از بین ببرند و به سلطه آمریکا بر ایران پایان دهند.

وی افزود: به زعم بنده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از ماجرای ۱۳ آبان ایران از لحاظ سیاسی و نظامی از بند اشغال آمریکا رها شد و این روز را می‌توان علاوه بر روز مبارزه با استکبار جهانی، روز آزادی ملت ایران نیز نامید.

کنعانی مقدم درباره شکسته شدن هیمنه پوشالی آمریکا بعد از حوادث سیزدهم آبان بیان کرد: آن هیمنه پوشالی آمریکا که در بین جهانیان جاخوش کرده بود و این مورد را در ذهن ها تداعی می‌کرد که هر جا هر اتفاقی افتاد آمریکا باید در آن دخالت داشته باشد شکسته شد و تابوی عدم توانایی کشورها در مقابله با آمریکا شکسته شد و همین بزرگترین موجی بود که در جهان به راه افتاد تا مستکبران بدانند مستضعفان توانایی مقابله و پیروزی علیه آنان را دارند گرچه باید هزینه کنند و تحریم ها را بپذیرند، اما آزادی شیرین‌ترین پیروزی است که ملت ها حاضر نیستند آن را با چیزی عوض کنند.

وی در پایان گفت: به نظر من همانطور ‌که رهبری فرموند امروز دشمن شناسی مهم‌ترین مولفه برای تداوم انقلاب اسلامی و ادامه دادن راه شهدا است و ما باید دوست و دشمن را بشناسیم، چرا که دشمنان در لباس‌های مختلفی خود را به ما نشان می‌دهند یکجا با قدرت نظامی، یکجا با نشان دادن دوی خوش در مذاکره و ... پس ما باید دشمن را بشناسیم تا در مقابل چهره‌های مختلف او فریب نخوریم و مقاوم باشیم تا طعم شیرین آزادی را برای خود حفظ کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما