شناسهٔ خبر: 50580139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تفت: ۱۳ آبان روز شکست جهانی هیمنه آمریکایی هاست

یزد- ایرنا- امام جمعه تفت با اشاره به اهمیت تجمع مردمی علیه اسکتبارجهانی گفت: روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب ایران نشان داد که می توان با اتحاد و یکپارچگی آمریکا را شکست داد و به واقع در این روز هیمنه آمریکایی ها درهم شکسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد گلوردی روز پنجشنبه در تجمع استکبارستیزی مردم شهرستان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سال ۱۳۵۸ از سوی دانشجویان پیرو خط امام اسنادی از خباثت های آن کشور برملا شد که نشان از برنامه ریزی برای توطئه علیه انقلاب  ایران دارد .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت ادامه داد: به فرموده امام راحل تسخیر سفارت آمریکا که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود، انقلاب دوم بود که از سوی اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان خط امام اتفاق افتاد.

وی به تجمع اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: در آن تجمع تعدادی از دانش آموزان به شهادت رسیدند که به این دلیل ۱۳ آبان را روز دانش آموز نامگذاری کردند.

حجت الاسلام گلوردی تصریح کرد: آمریکا از پاسخ های قاطع جمهوری اسلامی و شکست ها عبرت نمی گیرد و همچنان دست به خباثت علیه ایران می زند.

وی با اشاره به شکست های آمریکا در صحنه های مختلف، افتخار آفرینی سپاه پاسداران در دریای عمان در آزادسازی نفتکش ایرانی را تحسین کرد و گفت: این اقدام بار دیگر توطئه آمریکایی ها را شکست داد و آنها در خباثت علیه ملت ایران ناکام ماندند.

امام جمعه تفت اظهارکرد: به نظر می رسد با توجه به در پیش بودن مذاکره وین، آمریکایی ها  با انجام چنین کارهایی درصد تحت تأثیر قراردادن مذاکره هستند که به فضل خدا این امر برعکس شد و دلاور مردی سپاهیان غیور نقطه قوتی برای دولت انقلابی شد.

۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام است که وجه اشتراک این سه حادثه مهم، استکبارستیزی و مقاومت است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

*** فریاد مرگ بر آمریکا در مهریز طنین‌انداز شد

مردم مهریز روز پنجشنبه با شرکت در تجمع ضد استکباری خود با فریادهای  مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل بار دیگر انزجار خود را نسبت به دشمنان انقلاب اسلامی نشان دادند. 

به گزارش ایرنا، این تجمع با حضور اقشار مختلف مردم با رعایت نکات بهداشتی و برنامه‌های متنوع در حسینیه شهدای گمنام مهریز به نحو مناسبی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع انقلابی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس خشم و تنفر خود را باردیگر به دشمنان و آمریکایی‌ها نشان دادند.

همچنین امام‌جمعه مهریز در این تجمع گفت: تبیین ابعاد مختلف دشمنی‌های استکبارجهانی علیه ملت ایران و ملت‌های محروم جهان از جمله رسالت های مهم دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب گفت: دشمنی آمریکا علیه ایران ادامه دارد و راه عزت فقط مقاومت است .

همچنین حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد به اهمیت تبیین جهاد اشاره کرد و گفت: باید دشمنی استکبار و توطئه‌های آنها در ۴۲ سال گذشته برای مردم بیشتر بیان شود.

در پایان تجمع یادشده  قطعنامه ای در هشت بند قرائت و مورد تایید مردم قرار گرفت  و مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***  تجمع استکبارستیزی ۱۳ آبان در بهاباد برگزار شد

تجمع مردمی روز مبارزه با استکبارجهانی همزمان با ۱۳ آبان با حضور دانش آموزان، اقشار مختلف مردم ، تعدادی از مسئولان، امام جمعه ،بسیجیان و خانواده های معظم شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط باز در آرامگاه ملاعبدالله بهابادی شهربهاباد برگزار شد .

به گزارش ایرنا، امام جمعه بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: ۱۳ آبان سال ۵۸ روز شکست هیمنه کاغذی آمریکا بود که دانشجویان پیرو خط امام خود جوش لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که از طرف امام خمینی (ره) انقلاب دوم نام گرفت و روز مبارزه با استکبار جهانی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی  با اشاره به اینکه  ۱۳ آبان یکی از روزهای واقعا بی نظیر تاریخ انقلاب است ،آن را  یکی از روزهای بی نظیر و نقطه عطف بسیاری از حوادث سرنوشت ساز  انقلاب دانست که موجب رسوایی آمریکا و آغاز افول آن در دنیا شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بیان کرد : این روز نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی و نقطه عطفی برای حرکت ملت بزرگ ایران است که توانست در اقصی نقاط جهان به رغم نقشه های شوم دشمنان تاثیرگذار باشد و ۱۳ آبان امسال در شرایطی است که بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی در منطقه به بار نشسته و بساط خائنان به ملت ها را بر باد داد.

حجت الاسلام بشکانی ادامه داد : ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شد و  در واقع روزی است که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌های بعد هم فراموش نشدنی است.

در پایان تجمع مردمی یادشده قطعنامه اجتماع پرشور مردم بهاباد قرائت و با تکبیر مورد تایید حاضران قرار گرفت.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

*** دشمنان ایران نیروی ایمان نسل جوان را نشانه گرفتند 

همچنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه انتظامی میبد گفت: دشمنان نظام ایران اسلامی نیروی ایمان نسل جوان را با  به کار بردن انواع ابزار و دسیسه‌ها نشانه گرفتند، دانش آموزان و جوانان تلاش کنند توطئه های آنها را  با تقویت باورهای دینی خود نقش بر آب کنند. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا زارع روز پنجشنبه در تجمع مردم میبد به مناسبت ۱۳ آبان افزود: آنچه حاج قاسم سلیمانی را عزیز و در مقابل داعشی ها و تکفیری ها پیروز کرد و آنچه باعث ایستادگی شهید محسن حججی مقابل داعشی ها شد ، قدرت ایمان بود.

وی ادامه داد: روحیه استکبار ستیزی را نیز باید تقویت کرد، استکبارستیزی ریشه قرآنی و روایی دارد و هر انسان آزاده ای که جنایت های آمریکا و اسراییل را می شنود ، باید جنایت آنها را با شعار محکوم کند.

وی در ادامه آثار جنایت آمریکا و اسراییل را در ترورها ، تحریم های ظالمانه اقتصادی علیه ایران و کشور های دیگر ، تفرقه افکنی ، فتنه گری در منطقه و ایجاد گروهک داعش و تکفیری‌ها برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه انتظامی میبد همچنین بر ولایت پذیری و ولایت مداری به عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  تاکید کرد.

این مراسم همراه با اجرای سرود توسط دانش آموزان ، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، خواندن قطعنامه در هشت بند شامل محکوم کردن توطئه‌های انجام شده علیه نظام جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با شهدا و آرمان های رهبر معظم انقلاب و همچنین آتش زدن پرچم آمریکا برگزار شد.

۲۲ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مشغول کسب علم دانش در مقطع های مختلف در میبد هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما