شناسهٔ خبر: 50580115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

۱۳ آبان نقطه عطف استکبارستیزی و اضمحلال شیطان بزرگ/ شعار عقلایی «مرگ بر آمریکا» همچنان طنین انداز است

روحیه آزادی خواهی ملت ایران متعلق به دیروز و امروز و یا منحصر در روز ۱۳ آبان نیست بلکه این مردم همواره در طول تاریخ معاصر و بخصوص پس از روشنگری امام(ره) اثبات کرده است که بینش عمیقی نسبت به نیت شوم استکبار دارد و به موقع و پیشاپیش نسبت به آن واکنش نشان می دهد حال آنکه طنین شعار مرگ بر آمریکا سالهاست بر زبان ملت ایران جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز "مبارزه با استکبار" نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است. ۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر نیز هست. "تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳" و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی که به‌‌همین دلیل "روز دانش‌آموز" هم نام گرفت.

در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت. 

امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند. این حرکت دانشجویان معترض، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنها که ناتوان از درک ملتی استقلال‌طلب و آزادی‌خواه بودند، دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند؛ از آن جمله فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و ...، ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان و برخی اقدامات دیگر از جمله آنهاست.

اما پس از بی‌ثمر ماندن، آنها به اقدامات جدی‌تری روی آوردند؛ از جمله قطع کامل روابط سیاسی در ۲۰ مهر ۱۳۵۹، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید و نیز محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران و... که هیچ‌کدام تاکنون درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم وبی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد نکرده است. 

این‌گونه نام روز ۱۳ آبان برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شد و اینک سیزده آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز مبارزه با استکبار جهانی فرصت مغتنمی برای بازخوانی جنایات رژیم ایالات‌متحده علیه ملت ایران و بشریت است.

دولت آمریکا که تا قبل از انقلاب به‌صورت مستقیم بر سرنوشت ملت ایران مسلط بود و از حکومت مطیع پهلوی نفع می‌برد بعد از انقلاب اسلامی اما هنگامی‌که دست خود را از منافعش و سلطه بر سرنوشت ملت ایران قطع‌شده می‌دید به سرمایه‌گذاری بر روی عوامل و مزدوران داخلی خود در ایران پرداخت و طی ۴ دهه‌ی گذشته همواره از راه‌های گوناگون به دنبال روزنه‌هایی برای نفوذ و ضربه زدن به‌نظام اسلامی بوده است.

همواره در رأس اقدامات خصمانه و فشارهایی که طی سال‌ها علیه مردم ایران شکل‌گرفته است ردپایی از دولت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به چشم می‌خورد، هرچند شاید برخی به دنبال این باشند که این ردپا را نادیده بگیرند و چهره‌ی پلید آمریکا را بزک کنند.

حمایت‌های بی‌دریغ از جنایات گروهک‌های تروریستی به‌ویژه سازمان منفور منافقین و پشتیبانی از رژیم بعث عراق تا وضع انواع تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران تنها بخشی از اقدامات دولتمردان آمریکایی برای بازدارندگی حرکت انقلابی مردم و تلاش برای فروپاشی نظام اسلامی بوده است

روحیه ی آزادی خواهی ملت ایران متعلق به دیروز و امروز و یا منحصر در روز ۱۳ آبان نیست بلکه این مردم همواره در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینش عمیقی نسبت به نیت شوم استکبار دارد و به موقع و پیشاپیش نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

هرچند تجربیات پیش از انقلاب اسلامی و سیطره آمریکایی‌ها بر سرنوشت ملت و منابع کشور در دوره حکومت پهلوی از کودتای ۲۸ مرداد و اعتماد تلخ مصدق به آمریکا تا تصویب کاپیتولاسیون و غارت سرمایه‌های نفتی ایران به‌صورت واضح و روشن در برابر دیدگان همه قرار دارد اما بعد از انقلاب و از اولین روزهای استقرار دولت موقت هم برخی همچنان بر طبل دوستی و روابط عادی جمهوری اسلامی با آمریکا کوبیده و از تنش‌زایی گفتند.

آنجا که امام (ره) می‌فرمایند: «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودی‌ها نجات نخواهیم یافت، اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی می‌باشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند و هم‌اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند.» صحیفه امام؛ ج ۱۵؛ ص ۴۴۶

برخی از جریانات سیاسی لیبرال و غرب‌گرا همواره به دنبال تلقین و القاء گزاره مهندسی‌شده «مقاومت در برابر دشمنان هزینه دارد» به افکار عمومی بوده‌اند، این جریان اعتقادش بر این است که اساساً مقابله جمهوری اسلامی با به‌اصطلاح ابرقدرت‌ها و به‌خصوص ایستادگی در برابر آمریکا اشتباه و بدون منطق و استدلال است.

لذا جریان غرب‌گرا با طرح مسائلی همچون مذاکره از هیچ کوششی برای غلبه دادن منطق سازش بر منطق مقاومت و ایستادگی دریغ نمی‌کند و در طول سال‌های بعد از انقلاب با عناوین متفاوتی این تفکر به‌عنوان پایه اصلی دیدگاه این طیف در سیاست خارجی در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و در سال های اخیر در دولت های یازدهم و دوازدهم بروز داشته و به جد دنبال شده است.

شاید برخی هنوز هم دلباخته‌ی آمریکا و غرب باشند اما حداقل برای آحاد ملت ایران دو تفکر «ایستادگی» و «سازش» در عرصه‌ عمل امتحان خود را پس داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) ضمن تبیین منطق مقاومت امام در خصوص بحث سازش و مقاومت در برابر دشمن فرمودند: «برخی می‌گویند چالش باقدرت هزینه دارد بله هزینه دارد اما سازش هم هزینه دارد. چالش اگر با منطق و اعتمادبه‌نفس باشد هزینه‌اش کمتر از سازش است. این‌طور نیست که قدرت‌های متجاوز به جدی قانع باشند وقتی در آن حد عقب‌نشینی کردید مطالبه و ادعای جدیدی مطرح می‌کنند و این سلسله متوقف نمی‌شود و ادامه دارد.»

دشمنی های آمریکا به وضوح قابل مشاهده است/ ملت ایران زیر بار فشار و تهدیدات آمریکایی ها نخواهد رفت

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی گفتدر طول ۴۲ سال گذشته از حیات بابرکت انقلاب اسلامی نظام اسلامی همواره مورد هجمه و توطئه های استکبار جهانی قرار گرفته و آمریکایی به دنبال زیاده خواهی و غارت منابع ایران بوده اند که از دفاع مقدس گرفته تا تحریم های ظالمانه دشمنی های آمریکا به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: ترور بیش از ۱۷ هزار از اقشار مختلف مردم و مسئولین توسط استکبار جهانی و حامیان آنها نشان از دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه ملت ایران است و مردم ایران از دشمنی های آمریکا یک تومار بلند بالا در ذهن دارند و دشمنی های آمریکا هیچ زمانی از اذهان مردم فراموش نخواهد شد.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پول های بلوکه شده که بالغ بر ۳۵۰ میلیارد دلار است و اعمال تحریم های ناجوان مردانه از دارویی تا مالی نشان از دشمنی آمریکا با مردم ایران است و دیوار بی اعتمادی که آمریکائی ها بین مردم و آمریکا ایجاد شده به این سادگی ها از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد: امروز آمریکائی ها باید نسبت به برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ملت اقدام عاجل کنند و باید متوجه شده باشند که ملت ایران زیر بار فشار و تهدیدات آنها نخواهند رفت و بر ادامه مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی عزمی راسخ دارند.

آصفری اضافه کرد: مردم ایران دست از حقوق قانونی خود برنخواهد داشت و آمریکائی ها زمانی می توانند با جمهوری اسلامی مذاکره کند که اولا پول های بلوکه شده ایران را بازگردانند و دوما همه تحریم های ناجوان مردانه را لغو کنند و دست از زیاده خواهی بردارد.

وی خاطر نشان کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران است که یادآور حماسه های ملت ایران و خصوصا نوجوانان علیه استکبار جهانی است و امروز باید این مناسبت را به خوبی گرامی بداریم و برای انتقال صحیح تاریخ پرافتخار ملت ایران به نسل جوان اهتمام داشته باشیم.

جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته شاهد توطئه‌های رنگین‌کمانی بوده است، اما نه‌تنها این توطئه‌ها بازدارنده جمهوری اسلامی از اهداف خود نبوده‌اند بلکه چون نظام به توانایی‌های خود و ضعف دشمن ایمان داشته، توانسته است در جنگ اراده‌ها ارتش سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دشمن را به انزوا بکشاند چراکه رمز این عظمت و ماندگاری، در دوام و قوام در منطق مقاومت و همراهی ملت نمایان می‌شود، منطقی که ریشه در تعالیم مکتبی و گفتمان امام و رهبر معظم انقلاب دارد.

انتهای پیام/

نظر شما