شناسهٔ خبر: 50579501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکید استاندار خراسان شمالی براتصال معتادان بهبود یافته به بازار کار+ فیلم

خبرگزاری صداوسیما

استاندار خراسان شمالی بر اتصال معتادان بهبود یافته از اعتیاد به بازار کار تاکیدکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی بر اتصال معتادان بهبود یافته از اعتیاد به بازار کار تأکید استاندار خراسان شمالی براتصال معتادان بهبود یافته به بازار کارتاکیدکرد.
محمدعلی شجاعی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر به این موضوع توجه نشود، هر ساله معتاد زندانی، درمان و آزاد می‌شود و دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردد و این چرخه مشکل دار همچنان ادامه می‌یابد.

وی افزود: مهارت آموزی و اتصال به محیط کسب و کار با هدف ایجاد معیشت و درآمد، لازمه ترخیص معتادان بهبود یافته از مراکز ترک اعتیاد استان است.

شجای تأکید کرد: طرح اشتغال معتادان بهبود یافته استان تا ۴۸ ساعت آینده تدوین شود و برای تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز، تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

استاندار خراسان شمالی گفت: فقر و عدم اشتغال از عوامل اصلی بروز آسیب اجتماعی اعتیاد است و تا زمانی که چرخه اشتغال برای معتادان بهبود یافته ایجاد و تکمیل نشود این آسیب برطرف نمی‌شود.

در این جلسه راه اندازی ۶۰۵ کانون یاری گران زندگی در استان مطرح شد که ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان، اولیا و مربیان زیر پوشش آموزش مهارت‌های زندگی قرار گرفته اند.

همچنین در این جلسه به تولید برنامه با همکاری صداوسیمای مرکز استان در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اشاره شد.
۳۷۷ کارگاه آموزشی توسط دستگاه‌های مرتبط با هدف مهارت آموزی افراد بهبودیافته از اعتیاد برگزار شده است.

حدود هزار معتاد زیر پوشش کمپ‌های خراسان شمالی هستند.

 

<div id="video-display-embed-code_7208537"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3267312/7208537?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما